Zainteresowanie wiadomościami na temat Ukrainy w zapytaniach przeglądarki Google, dwa miesiące po rozpoczęciu rosyjskiej operacji, jest coraz mniejsze.
Jak wynika z danych przeglądarki Google, szczyt zainteresowania Ukrainą przypadł na okres od 20 do 26 lutego. Popularność haseł Ukraina pisanego po rosyjsku (Украина) i Ukraine pod koniec lutego wynosiło 100 punktów. W okresie od 17 do 23 kwietnia popularność hasła w języku rosyjskim spadła do 32 punktów, a w języku angielskim do 14 punktów.
POLECAMY: Bezmyślne wydawanie publicznej kasy! Czas na billboardową akcję pod hasłem „Stop Russia now!”
W USA popularność hasła „Ukraine” spadła do 10 punktów, we Francji i Wielkiej Brytanii wynosi ona 13 punktów. Dość wysoka popularność zapytania w języku angielskim występuje w Rosji i w Niemczech i wynosi odpowiednio 19 i 23 punkty.
W większości wymienionych krajów spadek popularności zapytania Украина nie był tak znaczący -w USA popularność hasła w języku rosyjskim wynosi 40 punktów, a w Wielkiej Brytanii 46 punktów. We Francji popularność zapytania po rosyjsku oceniono na 55 punktów, a w Niemczech – na 69 punktów. W Polsce zainteresowanie hasłem „Ukraina” wynosi 16 punktów, a zapytanie w języku rosyjskim cieszy się popularnością na poziomie 95 punktów.
W Rosji zapytanie w języku rosyjskim jest obecnie mniej popularne niż w języku angielskim, jego popularność wynosi obecnie 17 punktów.
Google zaznacza, że dane za okres od 17 do 23 kwietnia są niepełne.