Administracja prezydenta Joe Bidena wprowadza poprawki do przepisów Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), aby dać dyrektorowi generalnemu  Tedrosowi Adhanomowi Ghebreyesusowi jednostronne prawo do ogłoszenia stanu zagrożenia zdrowia publicznego w dowolnym kraju na podstawie wybranych przez niego dowodów.

Proponowane przez USA poprawki zostały przekazane WHO w styczniu do rozpatrzenia w przyszłym tygodniu na 75. Światowym Zgromadzeniu Zdrowia ONZ w Genewie w Szwajcarii.

sc:flickr

W liście z 26 stycznia do wirtualnego spotkania zarządu WHO, Loyce Pace, zastępca sekretarza ds. globalnych Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych (HHS) opisał „znaczenie równego i równego dostępu do medycznych środków zaradczych oraz negatywnych skutki dezinformacji i dezinformacji związanych z pandemią. Zgadzamy się, że wszyscy musimy działać lepiej.

Stany Zjednoczone prowadziły włączający i przejrzysty proces opracowania tej decyzji, ponieważ jesteśmy świadomi, że aktualizacja i modernizacja IHR [Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych] ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że ​​świat jest lepiej przygotowany na następną pandemię i może na nią zareagować”.

Wśród proponowanych przez USA poprawek jedna usuwa istniejący w sekcji 9 wymóg, że WHO „konsultuje się i stara się uzyskać weryfikację” od urzędników w kraju, w którym podejrzewa się kryzys zdrowotny przed złożeniem jakichkolwiek publicznych oświadczeń. Ta sama poprawka przewiduje, że „WHO może wziąć pod uwagę raporty ze źródeł innych niż powiadomienia lub konsultacje” z kraju, w którym istnieje podejrzenie problemu.

Proponowana zmiana w sekcji 5 poleciłaby WHO ustanowienie „kryteriami wczesnego ostrzegania do oceny i stopniowej aktualizacji krajowego, regionalnego lub globalnego ryzyka stwarzanego przez zdarzenie o nieznanych przyczynach lub źródłach”.

Proponowana poprawka do Sekcji 10 wymaga, aby WHO, w przypadku gdy naród z podejrzeniem problemu nie współpracował w ciągu 48 godzin, „jeśli jest to uzasadnione wielkością zagrożenia dla zdrowia publicznego, niezwłocznie podzieli się z innymi [narodami] informacjami dostępne dla niego.”

Nigdzie poprawki ani dokumenty towarzyszące nie wyjaśniają, w jaki sposób i dlaczego urzędnicy ds. zdrowia publicznego w USA uważają, że kwestia równości w opiece zdrowotnej zostanie rozwiązana, dając Tedrosowi prawo do ogłoszenia stanu zagrożenia zdrowia publicznego na podstawie informacji dostarczonych przez źródło inne niż dotknięty kraj.

Przeszukanie strony internetowej Biura Prasowego Białego Domu znalazło tylko jedno zawoalowane odniesienie do poprawek WHO. Odniesienie to znalazło się w arkuszu informacyjnym wydanym przez Biały Dom z 2 lutego, mówiącym, że Stany Zjednoczone „będą nadal rozwijać bezpieczeństwo zdrowotne i gotowość na wypadek pandemii za granicą, w tym poprzez wzmocnienie WHO, współpracę z partnerami w celu ukierunkowanych poprawek do IHR”.

Proponowana poprawka Sekcja 5 przepisów WHO wydaje się również odpowiadać odniesieniom administracji Bidena w arkuszu informacyjnym dotyczącym proponowanego budżetu federalnego na 2023 r., który został wydany w kwietniu.

Odniesienie to zobowiązuje administrację Bidena do wspierania „globalnych innowacji w wykrywaniu zagrożeń poprzez globalnie połączoną sieć systemów nadzoru zdrowia publicznego, które optymalizują zapobieganie chorobom i promocję zdrowia, ponieważ wzmacniamy inicjatywy w zakresie nadzoru w celu dostarczania niezbędnych danych, które można podjąć przed, w trakcie i po pandemii”.

„Budżet obejmuje obowiązkowe finansowanie CDC w wysokości 2,47 miliarda dolarów, aby uwzględnić ulepszenia krajowych programów nadzoru strażniczego, rozszerzenie krajowego i globalnego nadzoru nad ściekami oraz inwestycje w globalne podejścia do nadzoru genomicznego, a także globalne platformy nadzoru chorób układu oddechowego” – czytamy w arkuszu informacyjnym.

Jednym z pierwszych działań Bidena jako prezydenta było wycofanie zawiadomienia Trumpa o wycofaniu się i przywrócenie finansowania USA, które stanowi połowę budżetu WHO. Niezadowolenie Trumpa z WHO wynikało z tego, co uważał za nadmierny szacunek międzynarodowej organizacji zdrowia wobec Chin w odniesieniu do pochodzenia wirusa CCP, który powoduje COVID-19.

Rzecznik Białego Domu nie odpowiedział na prośbę The Epoch Times o informacje na temat poprawek i uzasadnienie propozycji przez administrację. Rzecznik HHS również nie odpowiedział na prośbę The Epoch Times o komentarz.

Krytycy poprawek, tacy jak dr Peter Breggin, nie wahali się jednak komentować proponowanych poprawek.

„Poprawki dałyby WHO prawo do podjęcia ważnych kroków w celu współpracy z innymi narodami i innymi organizacjami na całym świecie w celu radzenia sobie z domniemanym kryzysem zdrowotnym dowolnego narodu, nawet wbrew jej wyrażonym życzeniom” – powiedział Breggin w poście z 4 maja pod adresem udostępnionym jego żona, Ginger Ross Breggin.

„Możliwość ogłaszania stanów zagrożenia zdrowia jest potencjalnym narzędziem do zawstydzania, zastraszania i dominacji narodów. Może być używany do usprawiedliwiania ostracyzmu i działań gospodarczych lub finansowych przeciwko docelowemu narodowi przez inne narody sprzymierzone z WHO lub te, które chcą skrzywdzić i kontrolować oskarżony naród” – napisał Breggin.

Peter Breggin jest psychiatrą przeszkolonym na Harvardzie, byłym urzędnikiem amerykańskiej publicznej służby zdrowia i byłym konsultantem Narodowego Instytutu Zdrowia Psychicznego (NIMH). Ginger Ross Breggin jest dziennikarzem, autorem i orędownikiem reformy medycznej.

Platformy nadzoru oddechowego obejmują kamery wideo i rejestratory, które ostrzegają władze, gdy widzi się członków społeczeństwa, którzy kaszlą lub zachowują się w inny sposób, który może wskazywać na obecność choroby zakaźnej lub pomóc w rozprzestrzenianiu się już obecnej w populacji. Taki sprzęt jest szeroko stosowany w Chinach.

Poprawki Biden WHO są najnowszym krokiem w wysiłkach obecnego prezydenta na rzecz reintegracji USA z WHO po tym, jak jego poprzednik, prezydent Donald Trump, obciął amerykańskie finansowanie międzynarodowej organizacji zdrowia, a następnie poinformował o wycofaniu się USA.

Travis Weber, wiceprezes ds. polityki i spraw rządowych w Washington, DC Family Research Council , powiedział The Epoch Times, że „Amerykanie muszą wyrazić zaniepokojenie Białym Domem, zwłaszcza gdy nasz prezydent reprezentuje nas na arenie światowej… potrzebujemy wyjaśnienia, co tu robisz i dlaczego.”

Weber powiedział, że urzędnicy administracji Bidena „tak naprawdę nie rozmawiali o tym, więc potrzebujemy dziennikarzy, aby zapytali ich na konferencji prasowej, co proponują i naprawdę skłonili ich do wyjaśnienia tego. Ludzie mogą wyrażać swoje zaniepokojenie tym Białemu Domowi i wyrażać zaniepokojenie swoim członkom Kongresu, a my potrzebujemy członków Kongresu, aby wezwali administrację do wyjaśnienia. Część pierwsza to: „Co się dzieje, co proponujesz i dlaczego”.

Podobnie Mat Staver, założyciel i prezes kancelarii prawniczej Liberty Counsel z siedzibą na Florydzie , powiedział The Epoch Times, że jeśli Stany Zjednoczone zdecydują się nie współpracować z WHO w przypadku możliwego zagrożenia zdrowia, i „powiedzmy, że miałby z powrotem Trumpa, który chce się wycofać, albo masz kogoś, kto nie chce mieć do czynienia z WHO, może wnieść to do Międzynarodowego Trybunału w Hadze o grzywnę lub inną formę ograniczenia. Mogłyby koordynować z innymi krajami członkowskimi, aby podejmować działania dotyczące dostaw, udostępniania danych lub innej dokumentacji dla handlu, i kto wie, jakie byłyby tego konsekwencje.

Liberty Counsel wskazał również w oświadczeniu  z 12 maja, że ​​raport ONZ twierdził w maju 2021 roku, że pandemii można byłoby uniknąć, gdyby międzynarodowa organizacja zdrowia miała większy autorytet.

Raport ten zalecał również, aby WHO otrzymała „elastyczny system zachęt, [w tym] sankcje, takie jak publiczne nagany, sankcje gospodarcze lub odmowa świadczeń” dla krajów, które z nią nie współpracują.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version