Kancelaria LEGA ARTIS – Blog
    Najnowsze Wpisy
    Alexander Lukashenko 2022

    Białoruś grozi uderzeniem na Polskę, jeśli dojdzie do transgranicznych prowokacji

    7 lipca 2022
    WHO 0607

    Szef WHO zapowiedział 30-procentowy wzrost zachorowalności na COVID-19 na świecie

    7 lipca 2022
    wbop9dw48qer3tx3gukw64me8px8gvz4

    Protest rolników w Warszawie – „Nie damy się okradać”

    7 lipca 2022
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Kwarantanna graniczna
    • Prawo co dnia
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Szkoła
    • Pracownik
    • Szpitale
    • Covid
    Facebook Twitter Instagram Telegram
    • Z ostatniej chwili
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Kwarantanna graniczna
    Telefon: 579 636 527
    E-mail: [email protected]
    Facebook Instagram Telegram Twitter
    Kancelaria LEGA ARTIS – BlogKancelaria LEGA ARTIS – Blog
    • Strona Główna
    • Strona Kancelarii
    • Kontakt
    • Wesprzyj nas
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog
    Home»Wiadomości ze świata»Setki artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii o ponad 20% droższe
    Wiadomości ze świata

    Setki artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii o ponad 20% droższe

    23 maja 2022Brak komentarzy4 Mins ReadBy Daniel Głogowski
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    PustePolki e1646167997836
    Udostępnij
    Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp

    Z badań wynika, że ​​konsumenci zauważyli, że ceny setek popularnych artykułów spożywczych wzrosły o ponad 20 procent.

    Nie trzeba być ekonomistą, aby wiedzieć, że ceny żywności i napojów gwałtownie rosną — każdy, kto robi zwykły sklep w supermarkecie, odczuje szczyptę przy kasie.

    Wiadomości są pełne głównych danych o inflacji w tym tygodniu, ale to tylko część historii. Inflacja nie jest jednakowa dla wszystkich i różni się znacznie w zależności od tego, co i jak kupujesz. 

    Więc które artykuły spożywcze rosną najszybciej? Jak wpływa to na kupujących z różnymi budżetami? A jak wypada inflacja w supermarketach? 

    Watchdog przeanalizował ceny ponad 21 000 artykułów spożywczych w ciągu dwóch lat, porównując ich średnie ceny w ośmiu głównych supermarketach między początkiem grudnia 2021 a końcem lutego 2022 z tym samym okresem dwa lata wcześniej.

    Wśród produktów znalazły się płatki kukurydziane z płatków kukurydzianych firmy Kellogg o masie 500 g, które wzrosły o 21,4 procent w Tesco, 250 g pieczarek z zamkniętym kubkiem firmy Asda (wzrost o 21,4 procent) oraz cheddar Cathedral City Extra Mature Cheddar 350 g, który w Ocado wzrósł o 21,1 procent.

    W 20 kategoriach artykułów spożywczych, napoje gazowane odnotowały największy średni wzrost cen o 5,9 procent , a następnie masło i pasty do smarowania (4,9 procent), napoje energetyczne (4,8 procent) i mleko (4,6 procent).

    Artykuły spożywcze o najniższej  inflacji  to czekolada (1,4 proc.), świeże owoce (1,6 proc.), ciastka (1,8 proc.) i warzywa (1,9 proc.).

    Badanie wykazało również, że w różnych supermarketach było mniej rabatów, ograniczona dostępność asortymentów budżetowych pod marką własną, a produkty zmniejszały się, ale w tym samym okresie pozostały takie same.

    Liczba promocji spadła w każdej z 20 kategorii badanych przez organ nadzoru, w tym liczba zniżek na wodę butelkowaną spadła o 14,7 procent, a na warzywa o 11 procent.

    Tymczasem w trzech czwartych kategorii zmniejszono również wielkość oszczędności w promocjach, które jeszcze miały miejsce. Było to najbardziej widoczne w przypadku masła i smarowideł, gdzie wielkość oszczędności spadła o 3,6 procent w ciągu dwóch lat, a następnie warzyw (3,5 procent) i chipsów (2,9 procent).

    Przykładami „skurczenia” – zmniejszenia wielkości produktu przy zachowaniu pierwotnej ceny – były kawy rozpuszczalne bezkofeinowe Nescafe Azera Americano, które kurczyły się ze 100g do 90g oraz chipsy Walkers Classic Variety, spadające z 24 torebek w opakowaniu zbiorczym do 22 torebek.

    Badanie Which? wykazało również, że przedziały budżetowe dla marek własnych — które odnotowały najniższy poziom inflacji na poziomie zaledwie 0,2 procent w porównaniu z 3,2 procentami dla przedziałów premium pod markami własnymi — stały się mniej dostępne.

    Jak wynika z badania, pozycje budżetowe pod marką własną były niedostępne przez trzy razy więcej dni w ciągu ostatniego trzymiesięcznego okresu niż dwa lata wcześniej.

    Spośród 20 kategorii produktów najbardziej brakowało serów pod marką własną w ciągu 17 dni w 2022 r. w porównaniu z sześcioma dniami w 2019 r.

    Który? wzywa supermarkety i producentów do zapewnienia jasnych cen jednostkowych, aby umożliwić konsumentom łatwe porównywanie i wybór produktów o najlepszej wartości, takich jak koszt za 100 g lub 100 ml, oraz zapewnienie, że pozycje budżetowe są łatwo dostępne.

    Sue Davies, który? szef polityki żywnościowej i praw konsumentów, powiedział: „Nasze badania pokazują, że oszałamiające podwyżki cen są potęgowane przez praktyki takie jak kurczenie się i ograniczona dostępność wszystkich ważnych przedziałów budżetowych – a te czynniki łączą się, aby wywierać ogromną presję na budżety gospodarstw domowych na zakupy .

    „Podczas nieubłaganego kryzysu związanego z kosztami życia konsumenci powinni mieć możliwość łatwego wyboru produktu o najlepszej wartości, bez martwienia się o skurczenie się lub o to, czy ich lokalny sklep ma zapasy w budżecie”.

    Rzecznik Tesco powiedział:

    „Zobowiązujemy się zapewniać naszym klientom doskonałą wartość, niezależnie od tego, czy obiecujemy „Niskie codzienne ceny” na 1600 zszywek, dopasowując ceny około 650 podstawowych do cen Aldi, czy oferując ekskluzywne oferty i nagrody w tysiącach cen Clubcard”.

    Dyrektor British Retail Consortium ds. żywności i zrównoważonego rozwoju Andrew Opie powiedział:

    „Rosnąca inflacja jest ciągłym problemem zarówno konsumentów, jak i detalistów. Światowe ceny wielu artykułów żywnościowych osiągnęły w ciągu ostatnich kilku miesięcy rekordowe poziomy, podnosząc ceny dla konsumentów. Inne presje cenowe to wzrost kosztów energii, transportu i pracy, które dodatkowo potęguje sytuacja na Ukrainie.

    „Detaliści będą nadal robić wszystko, co w ich mocy, aby utrzymać niskie ceny i dostarczać wartość swoim klientom, ograniczając wzrost cen i poszerzając zakresy wartości”.

    inflacja
    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Daniel Głogowski
    • Website
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram

    Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców.

    Ostatnio DODANE

    Alexander Lukashenko 2022

    Białoruś grozi uderzeniem na Polskę, jeśli dojdzie do transgranicznych prowokacji

    7 lipca 20220
    WHO 0607

    Szef WHO zapowiedział 30-procentowy wzrost zachorowalności na COVID-19 na świecie

    7 lipca 20220
    wbop9dw48qer3tx3gukw64me8px8gvz4

    Protest rolników w Warszawie – „Nie damy się okradać”

    7 lipca 20220
    WHO Malpia

    WHO udokumentowało kolejne przypadki zachorowań dzieci na małpią ospę

    7 lipca 20220

    Dodaj komentarz Cancel Reply

    Ostatnie Wpisy
    Alexander Lukashenko 2022

    Białoruś grozi uderzeniem na Polskę, jeśli dojdzie do transgranicznych prowokacji

    7 lipca 2022
    wbop9dw48qer3tx3gukw64me8px8gvz4

    Protest rolników w Warszawie – „Nie damy się okradać”

    7 lipca 2022
    NiedzielskiMZ

    Podano warunki powrotu obostrzeń i testowania. Niedzielski komentuje

    7 lipca 2022
    SklepPolskiZywnosc

    Eksperci ostrzegają przed możliwymi niedoborami żywności

    6 lipca 2022
    Reklama
    Najnowsze komentarze
    • santaK - Powszechny suplement diety może powodować raka i uszkodzenia serca
    • santaK - Polacy wezwani do oszczędzania energii z powodu sankcji wobec Rosji
    • santaK - Polacy wezwani do oszczędzania energii z powodu sankcji wobec Rosji
    • Karmawraca - Najbardziej idiotyczne tłumaczenie przekrętów dyktatorskiej partii PiS
    • Robert - Trzaskowski szykuje dymisje. Korupcja w miejskich przetargach?

    Kancelaria LEGA ARTIS świadczy profesjonalne usługi na rzecz Klientów indywidualnych jak również przedsiębiorców.

    Facebook Twitter Instagram Telegram
    GODZINY OTWARCIA
    • PONIEDZIAŁEK 10-17
    • WTOREK 10-17
    • ŚRODA 10-17
    • CZWARTEK 10-17
    • PIĄTEK 10-15
    • SOBOTY INDYWIDUALNIE USTALONE KONSULTACJE
    ADRES
    • 01-756 WARSZAWA
    • UL. PRZASNYSKA 6A LOK 336A
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • [email protected]
    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • Strona Kancelarii
    • Polityka prywatności
    • Regulamin Strony
    • Kontakt
    Site Powered By Kancelaria Lega Artis - Warszawa ul. PRZASNYSKA 6A LOK 336A © 2022
    • Z ostatniej chwili
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Kwarantanna graniczna

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.