LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Najnowsze Wpisy
    Zelenski nnn

    Zełenski rozczarowany stanowiskiem MKOl w sprawie dopuszczenia Rosjan do rozgrywek

    29 stycznia 2023
    Zelenski 4

    Media nazwały prawdziwy powód masowych zwolnień ukraińskich urzędników

    29 stycznia 2023
    1080px General Dynamics F 16C 4041

    Amerykańska armia wywiera nacisk na przeniesienie samolotów bojowych F-16 do Ukrainy

    29 stycznia 2023
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Kwarantanna graniczna
    • Prawo co dnia
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Szkoła
    • Pracownik
    • Szpitale
    • Covid
    Facebook Twitter Instagram Telegram
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili
    Telefon: 579 636 527
    E-mail: [email protected]
    Facebook Instagram Telegram Twitter
    LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świataLEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    • Strona Główna
    • Strona Kancelarii
    • Kontakt
    • Wesprzyj nas
    LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Home»Wiadomości ze świata»Elektryki nie wjadą na prom. Pierwszy armator wprowadza taki zakaz
    Wiadomości ze świata

    Elektryki nie wjadą na prom. Pierwszy armator wprowadza taki zakaz

    20 stycznia 2023Brak komentarzy3 Mins ReadBy Daniel Głogowski
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    Ladowanie samochodu elektrycznego
    Udostępnij
    Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp

    Armatorzy bacznie przyglądają się zagrożeniom, jakie może nieść ze sobą transport samochodów elektrycznych. Jeden z norweskich przewoźników pod wpływem zaleceń ekspertów zdecydował, że nie wpuści na pokład aut elektrycznych, pojazdów z napędem hybrydowym, a nawet zasilanych wodorem.

    POLECAMY: Pożar samochodu elektrycznego. Do ugaszenia zużyto ponad 45 tys. litrów wody

    Punktem wyjściowym do rozważań o bezpieczeństwie transportu elektryków był ogromny pożar frachtowca Felicity Ace w 2022 roku.

    POLECAMY: Elektryczna Tesla płonęła blisko pięć godzin. Strażacy mieli wielkie problemy, aby ugasić »samochód przyszłości«

    Na pokładzie znajdowało się tysiące aut, w tym także elektryczne. Pożaru nie udało się opanować. Jednostka zatonęła w okolicach archipelagu Azorów.

    Lega artis aplikacja

    Przypominamy, że akumulator auta elektrycznego pali się intensywnie i z niezwykle wysoką temperaturą. Wraki spalonych aut mają często stopione elementy nadwozia z aluminium, co oznacza, że temperatura przekraczała nawet 600 stopni Celsjusza. Do tego baterie litowo-jonowe palą się bez dostępu tlenu, istnieje więc realne zagrożenie ponownego zapłonu i rozprzestrzenia się ognia nawet po wstępnym ugaszeniu pożaru. Do samej akcji potrzebne są ogromne ilości środka gaśniczego, a wstępnie ugaszone pojazdy dla bezpieczeństwa wstawia się do zalanych wodą kontenerów.  

    UPDATE: Li-ion batteries in the EVs on board the vehicle carrier Felicity Ace have caught fire & the blaze requires specialist equipment to extinguish. It wasn't clear whether the batteries first sparked the fire.

    Around 1,100 Porsches & 189 Bentleys were on board, no Teslas. https://t.co/VAj6Bak88c pic.twitter.com/gmzRrW1588

    — Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) February 18, 2022

    Z uwag na coraz częstsze pożary występujące na frachtowcach transportujących elektryki lub komponenty do nich firmy zaczęły analizować ryzyko pożarów wywołanych samochodami elektrycznymi, a dokładniej – bateriami litowo-jonowymi, w które są wyposażone.

    Po analizie zagrożenia norweski przewoźnik Havila Kystruten jako pierwszy na świecie zakazał przewożenia na swoich promach samochodów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych. Armator obawia się, że w przypadku pożaru elektryka załoga nie poradzi sobie z akcją gaśniczą. W przeciwieństwie do ewentualnego pożaru samochodu spalinowego, który opanować stosunkowo łatwo.

    Konkludując, potencjalny pożar elektryka wiązałby się nie tylko z konieczną pomocą z zewnątrz w akcji gaśniczej, ale czas potrzebny na ugaszenia palącego się „eko” samochodu (kilka godzin) stwarzałby ogromne ryzyko zarówno dla pasażerów, jak i samego statku.

    Przewoźnik zaznacza, że jego statki są wyposażone w najnowsze systemy gaśnicze, ale nawet one w przypadku pożaru elektryka okażą się niewystarczające.

    Niektórzy zarzucają armatorowi hipokryzję, ponieważ sam chwali się, że ma napędy hybrydowe, które pozwalają na kilkugodzinne rejsy przy wykorzystaniu wyłącznie zakumulowanego prądu. A aut na prąd nie chce na pokładzie.

    Norweska linia odpiera zarzuty wskazując, że akumulatory ma zamontowane w odizolowanych od otoczenia, ognioodpornych pomieszczeniach wyposażonych w dodatkowe urządzenia gaśnicze. Dla samochodów elektrycznych takich warunków nie da się stworzyć.

    To jednak nie wszystko

    W dziale pytań i odpowiedzi na stronie przewoźnika możemy przeczytać, że oprócz aut elektrycznych, na pokład nie mają wstępu hybrydy (nie sprecyzowano rodzaju), a nawet auta z napędem wodorowym. Ograniczenia dotyczą również rowerów i skuterów z napędem elektrycznym – takie pojazdy można transportować wyłącznie w wyznaczonym do tego celu pomieszczeniu.

    TelegramPodpis

    Szanowni Państwo, naszym głównym zadaniem jest niesienie pomocy prawnej jednak z uwagi na panującą sytuację w kraju i na świecie postanowiliśmy hobbistycznie prowadzić dla Was bloga, w jakim staramy się przekazać najważniejsze wiadomości z Polski i świata, których nie usłyszycie w telewizji. Utrzymania naszego wspólnego serwisu wiąże się z dużymi kosztami.

    Tylko dzięki Waszemu wsparciu będziemy w stanie nadal rzetelnie informować was, o jakich faktach nie poda wam telewizja.

    Wsparcia można udzielić poprzez wpłatę dowolnej kwoty na nasz rachunek bankowy: 04 1020 3903 0000 1402 0122 6752

    google news

    Kancelaria świadczy pełen wachlarz usług prawnych z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, spadkowego, upadłościowego, gospodarczego, karnego, pracy, handlowego.

    Jeśli poszukujecie Państwo pomocy prawnej, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. W celu dokonania rezerwacji terminu konsultacji prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami telefonów: 579-636-527 lub 22-266-86-18 lub pisząc na adres @: [email protected]legaartis.pl

    Jeśli uważacie Państwo, że nasze publikacje niosące prawdę zasługują na wparcie pracowników Kancelarii, którzy codziennie przeszukują setki stron, aby te wiadomości do Państwa dotarły, możecie nas wspomóc poprzez wpłatę dowolnej kwoty na rachunek bankowy Kancelarii LEGA ARTIS:

    Dane do przelewu:
    Nr konta: 04 1020 3903 0000 1402 0122 6752

    Kancelaria Lega Artis
    ul. Przasnyska 6a lok 336a
    01-756 Warszawa
    Tytuł: “darowizna na działalność”
    IBAN: PL04102039030000140201226752

    Anonimowe wsparcie Bitcoin:
    bc1qdsav25h9dz3y9cm5yl896sfxg6x3mxe46cpt3r

    Anonimowe wsparcie Ethereum:
    0x45a3c849BCa45A6444A24cdF30708695498a3F6b

    Wsparcie paypal:
    https://paypal.me/legaartis

    Jesteśmy do Państwa dyspozycji:
    Pn. – czw.: 11:00 – 17:00
    Piątek: 10:00 – 15:00

    Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom za dotychczas udzielone nam wsparcie finansowe.

    SC

    hybrydy promy samochód elektryczny Tesla
    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Daniel Głogowski
    • Website
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram

    Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców.

    Ostatnio DODANE

    Zelenski nnn

    Zełenski rozczarowany stanowiskiem MKOl w sprawie dopuszczenia Rosjan do rozgrywek

    29 stycznia 20230
    Zelenski 4

    Media nazwały prawdziwy powód masowych zwolnień ukraińskich urzędników

    29 stycznia 20230
    1080px General Dynamics F 16C 4041

    Amerykańska armia wywiera nacisk na przeniesienie samolotów bojowych F-16 do Ukrainy

    29 stycznia 20230
    stacja paliw

    Już od środy nowe dopłaty do drogiego paliwa. Dopłata na ponad 1 zł za litr!

    29 stycznia 20230

    Napisz Komentarz Cancel Reply

    Ostatnie Wpisy
    1080px General Dynamics F 16C 4041

    Amerykańska armia wywiera nacisk na przeniesienie samolotów bojowych F-16 do Ukrainy

    29 stycznia 2023
    stacja paliw

    Już od środy nowe dopłaty do drogiego paliwa. Dopłata na ponad 1 zł za litr!

    29 stycznia 2023
    Policja

    Od 1 lutego musisz to mieć obowiązkowo w samochodzie. Policja inaczej wystawi Ci mandat

    29 stycznia 2023
    Policja

    Zastępca komendanta policji w Radomiu potrącił pieszego. Nie stracił prawa jazdy

    29 stycznia 2023
    Reklama
    Najnowsze komentarze
    • Celina - Prezydenci dwóch państwa odmawiają dostaw broni na Ukrainę. »Nie będziemy przedłużać konfliktu«
    • Mirek - FBI zajęło notatniki prezydenta USA Bidena po przeszukaniu jego prywatnego domu
    • Celina - FBI zajęło notatniki prezydenta USA Bidena po przeszukaniu jego prywatnego domu
    • Keri - Niedzielski ogłasza start nowej loterii zdrowotnej. Do wygrania sprzęt AGD-RTV
    • IrekW - Państwa »Ukraina« nie ma i nigdy nie było. Przypominamy o utajnionym przez »elity« oświadczeniu ONZ

    Kancelaria LEGA ARTIS świadczy profesjonalne usługi na rzecz Klientów indywidualnych jak również przedsiębiorców.

    Facebook Twitter Instagram Telegram
    GODZINY OTWARCIA
    • PONIEDZIAŁEK 10-17
    • WTOREK 10-17
    • ŚRODA 10-17
    • CZWARTEK 10-17
    • PIĄTEK 10-15
    • SOBOTY INDYWIDUALNIE USTALONE KONSULTACJE
    ADRES
    • 01-756 WARSZAWA
    • UL. PRZASNYSKA 6A LOK 336A
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • [email protected]
    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • Strona Kancelarii
    • Polityka prywatności
    • Regulamin Strony
    • O Nas
    • Kontakt
    Site Powered By Kancelaria Lega Artis - Warszawa ul. PRZASNYSKA 6A LOK 336A © 2023
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.