Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Najnowsze Wpisy
    Rosja

    „Efekt bumerangu”. Stało się wiadome, jak Rosja sprowadziła Zachód na ziemię

    23 września 2023
    Kijow 24

    Kijów otwarcie grozi Amerykanom – twierdzą media

    23 września 2023
    Zelenski USA

    Kongresmen Donalds: Zełenski wybrał zły moment, by prosić o pieniądze

    23 września 2023
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Kwarantanna graniczna
    • Prawo co dnia
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Szkoła
    • Pracownik
    • Szpitale
    • Covid
    Facebook Twitter Instagram Telegram
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili
    Telefon: 579 636 527
    E-mail: kontakt@legaartis.pl
    Facebook Instagram Telegram Twitter
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świataKancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    • Strona Główna
    • Strona Kancelarii
    • Kontakt
    • Wesprzyj nas
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Home»Prawo co dnia»UOKiK bierze na celownik infolinie przewoźników z powodu wysokości opłat za połączenie
    Prawo co dnia

    UOKiK bierze na celownik infolinie przewoźników z powodu wysokości opłat za połączenie

    6 czerwca 2023Brak komentarzy2 Mins ReadBy Daniel Głogowski
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    call center
    SC: pixabay
    Udostępnij
    Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK) wszczął dochodzenia w sprawie Wizz Air Hungary i 30 innych przewoźników w związku z kosztem połączenia z infolinią.

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania wyjaśniające w sprawie Wizz Air Hungary oraz 30 innych przewoźników związanych z kosztem połączenia z infolinią. Zgodnie z nowelizacją ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie od 1 stycznia 2023 roku, przewoźnicy nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia z infolinią w przypadku kontaktu dotyczącego zawartej umowy, takiej jak spóźniony autobus czy odwołany lot.

    PrawoCodnia 1

    Zgodnie z art. 11 ustawy, koszt połączenia nie może przekraczać opłat za zwykłe połączenie telefoniczne, które są objęte pakietem taryfowym u operatora. Jednak Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał sygnały, że nie wszyscy przewoźnicy dostosowali się do tej nowej regulacji. Jeden z konsumentów, będący klientem linii lotniczych Wizz Air, zgłosił, że jedyną realną formą pilnego kontaktu dla polskich pasażerów (np. w przypadku odwołania lotu) jest infolinia, która kosztuje aż 4,92 złote za minutę. Z uwagi na czas oczekiwania na agenta w call center, można śmiało założyć, że taka opłata przewyższa wartość zakupionego lotu.

    – Od początku roku konsumenci nie mogą już ponosić dodatkowych opłat w sytuacji, gdy potrzebują się skontaktować z przewoźnikiem w sprawie zawartej umowy – zakupionego biletu, szczegółów dotyczących miejsca odjazdu, opóźnienia, wymiany biletów czy zniszczeniem bagażu. Z uwagi na sygnały od konsumentów, a także własny monitoring stron internetowych, prowadzimy dwa postępowania wyjaśniające, w których przyglądamy się kosztom połączeń telefonicznych z przedsiębiorcami zajmującymi się przewozem osób oraz pośrednictwem w sprzedaży biletów – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

    Obecnie trwa postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Wizz Air Hungary dotyczące kosztu infolinii dla konsumentów z Polski, który wynosi 4,92 złote za minutę. Mimo dwukrotnych wezwań Urzędu, przedsiębiorca nie zmienił tej opłaty. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontynuuje postępowanie w celu zbadania tej sprawy i ustalenia, czy Wizz Air Hungary narusza przepisy dotyczące limitów cenowych połączeń telefonicznych. Sytuacja jest nadal rozpatrywana, a postępowanie wciąż trwa.

    Lega artis aplikacja

    CALL CENTER lega artis legaartis porady prawne prawnik prawnik żoliborz przewoźnicy UOKiK
    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Daniel Głogowski
    • Website
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram

    Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. W swoich artykułach starał się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

    Ostatnio DODANE

    Zelenski USA

    Kongresmen Donalds: Zełenski wybrał zły moment, by prosić o pieniądze

    23 września 20230
    UE 1

    UE może stanąć w obronie krajów, przeciwko którym Kijów złożył skargę do WTO

    23 września 20230
    morawiecki

    Morawiecki ostro do Zełenskiego: Nigdy więcej proszę nie obrażać Polaków

    23 września 20230
    ogrzewanie

    Zła wiadomość dla mieszkańców. Ceny ogrzewania mocno w górę

    23 września 20230

    Napisz Komentarz Cancel Reply

    Ostatnie Wpisy
    Rosja

    „Efekt bumerangu”. Stało się wiadome, jak Rosja sprowadziła Zachód na ziemię

    23 września 2023
    Wojsko UA 1 e1695044189937

    Media: Siły Zbrojne Ukrainy nazwały pierwszą fazę „kontrofensywy” katastrofalną

    23 września 2023
    USA nowe

    Firma pracująca przy wyborach w USA w 2020 roku jest zamieszana w łapówki

    23 września 2023
    morawiecki

    Morawiecki ostro do Zełenskiego: Nigdy więcej proszę nie obrażać Polaków

    23 września 2023
    Reklama
    Najnowsze komentarze
    • TomKat - Od 1 stycznia 2024 seniorzy nie będą mogli prowadzić samochodu?! Będą musieli przejść nowy egzamin na prawo jazdy
    • Mjg - Od 28 września sklepy wprowadzają e-paragon. Koniec ze zwykłymi paragonami
    • Henk - Obowiązkowa wymiana opon na nowe co rok. Inaczej nie przejdziesz przeglądu
    • Beata - Już 25 września seniorzy otrzymają dodatkowy przelew! Dodatek zostanie przyznany bez żadnych formalności!
    • Ktoś - Masz więcej niż 50 lat? Twoje bezterminowe prawo jazdy straciło ważność i musisz je wymienić

    Kancelaria LEGA ARTIS świadczy profesjonalne usługi na rzecz Klientów indywidualnych jak również przedsiębiorców.

    Facebook Twitter Instagram Telegram
    GODZINY OTWARCIA
    • PONIEDZIAŁEK 10-17
    • WTOREK 10-17
    • ŚRODA 10-17
    • CZWARTEK 10-17
    • PIĄTEK 10-15
    • SOBOTY INDYWIDUALNIE USTALONE KONSULTACJE
    ADRES
    • 01-756 WARSZAWA
    • UL. PRZASNYSKA 6A LOK 336A
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • KONTAKT@LEGAARTIS.PL
    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • Strona Kancelarii
    • Polityka prywatności
    • Regulamin Strony
    • O Nas
    • Kontakt
    Site Powered By Kancelaria Lega Artis - Warszawa ul. PRZASNYSKA 6A LOK 336A © 2023
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.