PKO Bank Polski informuje, że klienci powinni być teraz szczególnie ostrożni, gdyż cyberprzestępcy skierowali w ich stronę dwie agresywne kampanie phishingowe. W pierwszej próbie, oszuści wysyłają e-maile z tytułem „Bank-Polski: Weryfikacja Konta”, sugerując wszczęcie dochodzenia dotyczącego konta i prosząc o kliknięcie linku, który kieruje do fałszywej strony bankowej w celu wykradzenia danych logowania.
W drugim przypadku cyberprzestępcy rozsyłają e-maile z tytułem „Wymagane działanie – Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana”, informując o konieczności odczytania wiadomości po zalogowaniu do bankowości. Ponownie podszywają się pod bank i używają fałszywego linku, aby przechwycić loginy i hasła do iPKO.
Odpowiedź Banku i Apel do Klientów
PKO BP podkreśla, że żadne z tych komunikatów nie mają związku z autentyczną komunikacją z bankiem. Bank apeluje do klientów o nieodpowiadanie na takie e-maile i nieklikanie w zawarte w nich linki. Zaleca się także sprawdzanie nadawcy, unikanie pobierania plików czy klikania w linki, a w przypadku wątpliwości kontaktowanie się z infolinią banku.
Zachowanie Wzmożonej Ostrożności w Świetle Ataków Phishingowych
Przedstawione sytuacje pokazują, jak ważne jest, aby klienci zachowywali szczególną ostrożność w środowisku online. Ponieważ cyberprzestępcy stale doskonalą swoje metody, świadomość i proaktywność użytkowników stają się kluczowymi elementami ochrony przed atakami phishingowymi.