Close Menu
Lega Artis – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Kwarantanna graniczna
    • Pracownik
    • Koronawirus COVID-19
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Europa
    • Rosja
    • Szkoła
    • Ukraina
    • Zdrowie
    Najnowsze Wpisy
    Zelenski 5598563632

    Prześladowana przez reżim kijowski opozycjonista Panchenko: Zełenski traci kontrolę nad władzą

    20 maja 2025
    NATO kfoajdf

    Analityk Escobar: Rozmowy w Stambule pokazały kolosalne upokorzenie NATO

    20 maja 2025
    UE zakaz

    Podżegacze wojenni z UE zgadzają się zaostrzyć sankcje po rozmowach Putina i Trumpa

    19 maja 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
    Lega Artis – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świataLega Artis – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Wydarzenia dnia
    Lega Artis – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Home - Europa - W Europie nadal dominują samochody spalinowe. Plan świrów z eurokołchozu nie wypalił
    Europa

    W Europie nadal dominują samochody spalinowe. Plan świrów z eurokołchozu nie wypalił

    Daniel Głogowski15 grudnia 2024Brak komentarzy
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    Google News
    Google News
    samochod wydech

    W 2023 roku na terenie Unii Europejskiej zarejestrowano 10,7 miliona nowych samochodów, co świadczy o stabilnym wzroście sektora motoryzacyjnego. W tym samym czasie flota samochodów osobowych w UE osiągnęła ponad 256 milionów pojazdów, co odzwierciedla nieustającą popularność motoryzacji.

    POLECAMY: Ekodewianci się zapłaczą. Stary Mercedes bardziej eko niż auta promowane jako „eko”

    Struktura rynku nowych samochodów

    Auta spalinowe wciąż dominują na europejskich drogach, co potwierdzają dane dotyczące struktury nowych rejestracji. W 2023 roku 34,5% nowych samochodów stanowiły pojazdy benzynowe, a 14,3% – samochody z silnikiem Diesla. Znaczący udział miały również hybrydy benzynowo-elektryczne, które odpowiadały za 21,1% rejestracji. Samochody elektryczne zasilane akumulatorem (BEV) stanowiły 14,5% nowo zarejestrowanych pojazdów, co oznacza wzrost ich popularności na rynku.

    Flota samochodowa w liczbach

    Choć liczba samochodów elektrycznych w UE stale rośnie, w 2023 roku przekroczyła ona 4,4 miliona pojazdów, co stanowi jedynie 1,7% całej floty. Wzrost ten pokazuje, że transformacja w kierunku zrównoważonej mobilności trwa, jednak przed UE stoi jeszcze wiele wyzwań w tej dziedzinie.

    Auta w krajach UE: gdzie najwięcej, gdzie najmniej?

    Najwięcej samochodów na 1000 mieszkańców znajduje się we Włoszech – około 700. Wysokie wskaźniki odnotowano również w Luksemburgu i na Cyprze, gdzie liczba aut na 1000 osób wynosi nieco poniżej 700. Na przeciwległym biegunie znajduje się Łotwa z wynikiem około 400 pojazdów na 1000 mieszkańców. W Polsce wskaźnik ten kształtuje się na poziomie około 600 samochodów na 1000 mieszkańców, co plasuje kraj w średniej europejskiej.

    Wiek floty samochodowej: Europa w liczbach

    Dane dotyczące wieku floty samochodowej wskazują na duże zróżnicowanie między państwami członkowskimi UE. Najwięcej „nmłodych” samochodów osobowych (do 2 lat) znajduje się w Luksemburgu (18,9%), Niemczech (14,8%) i Szwecji (14,2%). Wysoki odsetek nowych pojazdów notuje się również w Belgii (13,7%), Irlandii (12,8%), Austrii (12,6%) i Holandii (12,2%).

    Z drugiej strony, niektóre kraje mają duży odsetek samochodów osobowych starszych niż 20 lat. W czołówce tego zestawienia znajdują się Rumunia (33,2%), Finlandia i Estonia (po 32,3%), a także Polska, gdzie 29,9% floty stanowią pojazdy w tym wieku. Kolejne miejsca zajmują Portugalia (27,2%), Malta (26,4%) i Litwa (25,9%).

    Wyzwanka i przyszłość rynku motoryzacyjnego w UE

    Dane za 2023 rok pokazują, że europejski sektor motoryzacyjny wciąż zmaga się z transformacją w kierunku zielonej energii. Pomimo wzrostu liczby samochodów elektrycznych, ich udział w całej flocie pozostaje niewielki. Jednocześnie konieczne będzie dalsze inwestowanie w infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych oraz promowanie rozwiązań ekologicznych w transporcie.

    europa lega artis legaartis motoryzacja samochody spalinowe
    Google News Icon

    Obserwuj nasze artykuły na Google News

    Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Daniel Głogowski
    • Website
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram

    Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

    Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

    Ostatnie Wpisy
    UE zakaz

    Podżegacze wojenni z UE zgadzają się zaostrzyć sankcje po rozmowach Putina i Trumpa

    19 maja 2025
    Trump kapitol 1

    Trump wzywa do szybkiego porozumienia w sprawie Ukrainy

    19 maja 2025
    Kijow statua ukraina

    Malinen nazwał sojuszników reżimu kijowskiego głupcami

    19 maja 2025
    Reklama
    ADRES
    • 04-026 WARSZAWA
    • Aleja Stanów Zjednoczonych 51 lok 209a
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • KONTAKT@LEGAARTIS.PL

    Polecane witryny

    plotkosfera.pl

    newsnadzis.pl

     

    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • O Nas
    • Nasi Autorzy
    • Strona Kancelarii
    • Mapa Strony
    • Regulamin Strony
    • Polityka Prywatności
    • Kontakt
    Copyright © Kancelaria Lega Artis 2025 NIP: 1251196142 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.