Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Prawo co dnia
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Cyrk wojenny trwa! Jednak „wojna” nie przeszkadza CPK w planach budowy szybkiej kolei do Lwowa
Aktualności z kraju

Cyrk wojenny trwa! Jednak „wojna” nie przeszkadza CPK w planach budowy szybkiej kolei do Lwowa

Daniel Głogowski28 maja 2023Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
pociag 0906
sc: pixabay

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) we współpracy z Kolejami Ukraińskimi zamierza w bieżącym roku ogłosić przetarg na przygotowanie studium wykonalności dla transgranicznej linii kolejowej do Lwowa. Polska, zamiast rozwijać się w stronę zachodu, ponownie cofa się na wschód. Tylko pytanie, po co nam tak bliska współpraca z pasożytem takim jak Ukraina.

W optymistycznym scenariuszu, planowany projekt transgranicznej linii kolejowej do Lwowa, będącej przedłużeniem szprychy nr 5 przygotowywanej przez Centralny Port Komunikacyjny (CPK), mógłby zostać zrealizowany w ciągu kolejnej dekady.

Propozycja trasy zakładałaby rozpoczęcie linii w miejscowości Trawniki, pomiędzy Lublinem a Chełmem, a następnie prowadziłaby przez Krasnystaw, Zamość, Tomaszów Lubelski, Bełżec, aż do granicy polsko-ukraińskiej, a dalej do Lwowa.

Nowa trasa liczyłaby ponad 170 km długości, z czego ponad 100 km znajdowałoby się po stronie polskiej. Cała linia zostałaby dostosowana do osiągania prędkości 250 km/h.

Na odcinku między Warszawą a Lublinem, który przeszedł modernizację na większości trasy, przewiduje się, że pociągi będą mogły osiągnąć prędkość do 160 km/h. Szacowany czas podróży na tym odcinku wynosiłby około 90 minut. Druga część podróży, czyli trasa z Lublina do Lwowa, również z uwzględnieniem nowej transgranicznej linii kolejowej, mogłaby zająć kolejne 90 minut.

Przypominamy, że w dniu 6 kwietnia zakończono jazdę testową po torach o europejskiej szerokości z Polski do Rawy Ruskiej. Planuje się otwarcie tego połączenia dla pasażerów latem, a w Rawie Ruskiej ma powstać dogodne centrum przesiadkowe pomiędzy pociągami z Warszawy i Lwowa.

POLECAMY: Kolej testuje połączenie Warszawa – Lwów europejską szerokością torów

Planowany regularny rozkład jazdy na tym kierunku rozpocznie się za kilka miesięcy. W tym celu wznowiono działalność nieczynnej od ponad 20 lat kolejowej kontroli granicznej w Rawie Ruskiej.

Warto przypomnieć, że spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) planuje budowę Kolei Dużych Prędkości (KDP) na trasie Trawniki – Zamość – Bełżec, która będzie stanowić część sieci KDP na odcinku Warszawa-Kijów.

CPK, jako jedyna firma w Polsce, koncentruje się na rozwoju sieci Kolei Dużych Prędkości. Odpowiada za realizację ambitnego Programu Kolejowego, zakładającego budowę niemal 2000 km nowych linii kolejowych, głównie z parametrami KDP. Z tego powodu popiera pomysł budowy linii KDP na odcinku Warszawa-Kijów – oświadczył Marcin Horała, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

W styczniu bieżącego roku spółka Centralny Port Komunikacyjny i Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznytsia) podpisały porozumienie o współpracy podczas Railway Direction Days w Warszawie.

POLECAMY: W Polsce o kolei szybkich prędkości mówi się od lat. CPK ma wizję budowy linii na Ukrainę

W ramach tego dokumentu przewidziano wspólne przygotowanie studium wykonalności dla planowanej nowej linii kolejowej między Polską a Ukrainą. Porozumienie wskazuje na potrzebę budowy linii KDP na trasie Warszawa-Lwów-Kijów (jako przedłużenie „szprychy” nr 5 CPK do Lwowa, a ostatecznie do Kijowa) z planowaną maksymalną prędkością eksploatacyjną 250 km/h.

CPK kolej Lwów PKP polska szybka kolej
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Daniel Głogowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Pieniądze

Wielkie rozczarowanie dla seniorów. Renta wdowia zabiera prawo do 14. emerytury!

18 lipca 2025
Trzęsienie ziemi

Ziemia w Polsce drży niemal codziennie! Eksperci tłumaczą, co się dzieje i ostrzegają

18 lipca 2025
Budowa

Masz działkę? Możesz na zawsze stracić prawo do budowy. Decyduje jedna data

18 lipca 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) Instagram RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.