Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Ministra promuje się za pieniądze podatników? Szokujące szczegóły umowy ujawnione!
Aktualności z kraju

Ministra promuje się za pieniądze podatników? Szokujące szczegóły umowy ujawnione!

Daniel Głogowski14 kwietnia 2025Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
Pelczynska Nalecz

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej, wykorzystuje publiczne środki na promocję własnych profili w mediach społecznościowych. Wirtualna Polska dotarła do kontrowersyjnej umowy, która pozwala resortowi wydawać nawet 8000 zł miesięcznie na reklamę jej prywatnych postów. Eksperci nie mają wątpliwości – to niedopuszczalne.

Pieniądze resortu na promocję prywatnych kont ministry

Resort funduszy potwierdził, że płaci za reklamę niektórych postów na prywatnych profilach Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz. Choć oficjalnym uzasadnieniem jest promocja projektów unijnych i Krajowego Planu Odbudowy, w praktyce znaczna część treści skupia się na samej ministrze.

Umowa „dotycząca użyczenia kont w serwisach internetowych”, podpisana 24 maja 2024 r., przewiduje, że Pełczyńska-Nałęcz „za darmo” udostępnia resortowi swoje konta na Facebooku, Instagramie, TikToku i X (dawnym Twitterze). W zamian ministerstwo może pokrywać koszty utrzymania profili oraz promować wybrane posty – maksymalnie do 8000 zł brutto miesięcznie.

Co dokładnie jest promowane?

Z raportu biblioteki reklam Meta wynika, że w ostatnich miesiącach resort wydał 1406 zł na promocję nagrań, w których dominuje wizerunek samej ministry. Wśród nich znalazły się m.in.:

  • relacja z wizyty Pełczyńskiej-Nałęcz i minister Adriany Porowskiej w stołówce dofinansowanej z KPO,
  • filmik pokazujący „dzień z życia ministry”, gdzie wspomina o KPO.

Czy resort na tym korzysta? Dane pokazują coś innego

Ministerstwo nie przedstawiło analizy, z której wynikałoby, że promocja na prywatnych profilach ministry jest skuteczniejsza niż na oficjalnych kanałach resortu. Tymczasem:

  • Facebook: oficjalne konto ministerstwa ma 4,5 razy więcej obserwujących niż profil Pełczyńskiej-Nałęcz.
  • Instagram: prywatne konto ministry śledzi 1300 osób więcej niż konto resortu.
  • X (Twitter): ministerstwo ma blisko 50 000 obserwujących, podczas gdy szefowa resortu – 26 000.
  • TikTok: ministra ma 3300 obserwujących, a resort – trzy razy mniej.

„Nie powinno się to zdarzyć” – komentują eksperci

Krzysztof Izdebski, związany z Fundacją im. Stefana Batorego, nie pozostawia wątpliwości:

  • „Nie widziałem wcześniej takiej umowy. Nie powinien to być standard działania, bo ministerstwa powinny inwestować środki w promocję swoich programów, a nie prywatnych profili ministrów.”
  • „Uważam, że nie powinno się to zdarzyć – nie ma tu dobrego uzasadnienia, zwłaszcza że zasięgi pani minister są ograniczone. To wygląda bardziej na promocję jej osoby niż działań resortu.”

Ekspert podkreśla, że umowa powinna zostać zerwana, ponieważ korzyści z niej czerpie głównie sama ministra, a nie ministerstwo.

Reakcja ministerstwa i samej Pełczyńskiej-Nałęcz

Resort początkowo sugerował, że możliwa jest dyskusja na temat umowy, jednak później wycofał się z tej deklaracji.

Sama Pełczyńska-Nałęcz odpowiedziała na krytykę w mediach społecznościowych, pisząc:

  • „Misją Ministra Funduszy jest nagłaśnianie efektów inwestycji. I ja tę misję traktuję poważnie. (…) Informacje idą z kont ministerialnych i moich. Te ostatnie użyczam na podstawie stosownych umów. Bezpłatnie.”

Nie wspomniała jednak, że resort może wydać do 8000 zł miesięcznie na promocję jej postów.

Umowa Pelczynska 1
SC: wp.pl
Umowa Pelczynska 2
SC: wp.pl

Czy to nowy standard w polskiej polityce?

Eksperci podkreślają, że taka praktyka nie powinna stać się normą. Wykorzystywanie publicznych środków na promocję prywatnych profili polityków budzi poważne wątpliwości etyczne i prawne.

Czy resort wycofa się z kontrowersyjnej umowy? Na razie nie widać oznak zmian.


Fundusze unijne Katarzyna Pelczyńska-Nałęcz kontrowersje KPO media społecznościowe ministerstwo funduszy polityka promocja za publiczne pieniądze rząd
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Daniel Głogowski
Daniel Głogowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Telefon

Twój telefon straci internet. 3G znika z Polski do końca 2025 roku!

14 listopada 2025
Kontrola2025 4

Masz szopę przy granicy? PILNY alert dla Polaków! Kary do 10 000 zł

14 listopada 2025
Pieniądze

Masz oszczędności w domu? Fiskus zabierze 75% bez dowodu pochodzenia

14 listopada 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.