Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Prawo co dnia
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Punkty ładowania EV bez zgody wspólnoty? Nad tym pracuje rząd Tuska realizujący ideologię eurokołchozu
Aktualności z kraju

Punkty ładowania EV bez zgody wspólnoty? Nad tym pracuje rząd Tuska realizujący ideologię eurokołchozu

Daniel Głogowski12 czerwca 2025Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
samochod elektryczny ladowanie
samochod-elektryczny

Rząd Donalda Tuska pracuje nad istotną zmianą prawną, która może znacząco uprościć proces instalacji punktów ładowania samochodów elektrycznych w budynkach wielorodzinnych. Według przygotowywanego projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności, właściciele aut elektrycznych będą mogli montować ładowarki nawet bez zgody wspólnoty mieszkaniowej, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów technicznych.


Celem jest usunięcie barier administracyjnych

Obecnie inwestycja we własny punkt ładowania w budynku wielorodzinnym wiąże się z koniecznością uzyskania zgody wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni. W praktyce oznacza to często utknięcie sprawy na długich miesiącach – od momentu wnioskowania po decyzję zarządu. Projekt rządowy zakłada likwidację tego typu opóźnień poprzez wprowadzenie mechanizmów „dyscyplinujących” działania zarządów nieruchomości.


Jak będzie wyglądał nowy proceder?

Zgodnie z projektem nowelizacji:

  • Właściciel mieszkania, który chce zainstalować punkt ładowania, składa wniosek do zarządu wspólnoty lub spółdzielni.
  • Zarząd ma 14 dni na zlecenie ekspertyzy technicznej dopuszczalności instalacji ładowarki.
  • Po jej otrzymaniu, ma kolejne 7 dni, aby przekazać dokumentację właścicielowi.
  • Jeśli termin nie zostanie dotrzymany, wnioskodawca może zlecić ekspertyzę we własnym zakresie i przedstawić ją zarządowi.

W przypadku potwierdzenia możliwości technicznej realizacji inwestycji oraz braku przesłanek do odmowy (np. zagrożenie bezpieczeństwa), właściciel będzie mógł przystąpić do montażu ładowarki nawet bez formalnej zgody wspólnoty, jeśli decyzja nie zapadnie w terminie lub została wydana bezzasadnie.


Dlaczego ta zmiana jest ważna?

Według danych Ministerstwa Klimatu i Środowiska, liczba samochodów elektrycznych w Polsce rośnie dynamicznie – stan na 2024 rok wskazuje na ponad 300% wzrost w ciągu trzech lat. Jednocześnie infrastruktura ładowania, zwłaszcza prywatna, rozwija się nierównomiernie, a mieszkańcy bloków często napotykają poważne bariery na etapie instalacji ładowarek.

Nowelizacja ma na celu uproszczenie tych procedur i stworzenie bardziej sprzyjającego klimatu dla rozwoju elektromobilności w miastach.


Co zmieni nowa ustawa?

Projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności to przełomowy krok w stronę większej dostępności punktów ładowania w Polsce. Główne korzyści dla właścicieli samochodów elektrycznych to:

  • Możliwość instalacji ładowarki bez zgody wspólnoty mieszkaniowej, jeśli nie zapadnie ona w terminie lub została odrzucona bezzasadnie.
  • Uproszczenie procedur i ograniczenie biurokratycznych opóźnień.
  • Zwiększenie liczby prywatnych punktów ładowania w miastach.
  • Zachęta do rozwoju elektromobilności w sposób zrównoważony i bezpieczny.

Podsumowanie: Elektromobilność a bezpieczeństwo – czy promowanie samochodów elektrycznych w warunkach miejskich niesie za sobą nieocenione ryzyko?

W następstwie rozwoju elektromobilności oraz podniesienia liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz więcej głosów krytyki dotyczących bezpieczeństwa użytkowania tych pojazdów – szczególnie jeśli wystąpią o pożary baterii litowo-jonowych. Niestety, obecna technologia nie oferuje skutecznych metod ich gazów. Polewanie lub piana często powoduje skutki, co może spowodować skutki uboczne.

Problemem ekstremalnym jest parkowanie samochodów elektrycznych w parkingach podziemnych, które są typowe dla wielu dużych budynków. W razie wybuchu baterii straż pożarna nie jest możliwa do natychmiastowego dostępu do miejsca zdarzenia, a jedyna metoda – pojazd w pojemniku odcinającym dopływ – jest praktycznie niemożliwa do realizacji w zamkniętej przestrzeni.

Taki stan rzeczy, które są realne, dostępne nie tylko dla mienia, ale przede wszystkim dla życia i mieszkańców społeczności mieszkalnych. Pożar jednego samochodu może zostać przeprowadzony w następstwie – uruchomienie może nastąpić na inne auta, a może nastąpić katastrofa.

W świetle raportu, promowanie instalacji punktów ładowania EV w blokach, mimo intencji uruchomienia Donalda Tuska, może być niebezpieczną ideologią, która ignoruje aktualne stany techniki oraz faktyczne zagrożenie. Wprowadzanie nowego urządzenia regulacyjnego bez zastosowania urządzenia bezpieczeństwa może do sytuacji, w której występują problemy, dodatkowe elementy.

To też, zamiast forsownego elektromobilności „przez przymus”, konieczne jest wystąpienie na faktach polityki energetycznej, fizjologia ogólnych aspektów wystąpienia, jak i priorytet – bezpieczeństwo.

Istniejące doświadczenie z całego świata, że ​​elektromobilność w obecnym stanie technologii, której skutki mogą być nieodwracalne, powinno stanowić przestrogę w zakresie realizacji szaleńczych planów hitlerówki von der Leyen.

Z tego powodu parkowanie samochodów elektrycznych w parkingach podziemnych oraz podłączenie punktów ładowania w miejscach zamkniętych takich jak parkingi podziemne powinno być wręcz zakazane, a rząd – zamiast ideologicznego cele „zielonego ładu” – powinno zacząć myśleć realnie i poszukiwać bezpiecznych rozwiązań dla społeczeństwa.

ELEKTROMOBILNOŚĆ instalacja ładowarki w budynku wielorodzinnym ładowanie EV bez zgody wspólnoty ładowarka w bloku nowelizacja ustawy o elektromobilności prawa właścicieli samochodów elektrycznych punkt ładowania samochodu elektrycznego rząd Donald Tusk Wspólnota mieszkaniowa
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Daniel Głogowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Szkola knakfnaikf

Rząd zdecydował. Koniec z kawą w szkołach, rewolucja w żywieniu od 2026 roku!

18 lipca 2025
UwagaPilne2025

Rusza plan masowej ewakuacji Polaków. Każdy otrzyma SMS z pilną instrukcją

18 lipca 2025
Bankomat

Bankowy gigant ucieka z Warszawy. 1200 osób straci pracę, to efekt globalnej czystki.

18 lipca 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) Instagram RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.