W nadchodzący weekend klienci ośmiu banków mogą napotkać problemy z dostępem do niektórych usług. Przyczyną są zaplanowane prace serwisowe oraz przerwy techniczne, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie platform bankowych oraz możliwość korzystania z usług elektronicznych.

PKO BP

PKO BP zapowiedziało prace techniczne na najbliższą niedzielę, w godzinach 0:00-12:00. W tym czasie klienci nie będą mogli skorzystać z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO oraz iPKO biznes. Funkcje takie jak Open Banking czy płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO” również będą niedostępne. Aplikacja iPKO Biznes mobile nie będzie działać, zaś płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych będą możliwe tylko za pomocą Blika. Natomiast korzystanie z kart w bankomatach oraz sklepach stacjonarnych będzie możliwe. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie jedynie autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.

ING Bank Śląski

Prace serwisowe w ING Banku Śląskim odbędą się w niedzielę, w godzinach 0:00-12:00. Klienci mogą spodziewać się utrudnień w przelewach natychmiastowych oraz w przelewach na telefon Blik z ING do PKO BP. W godzinach 0:30-3:00 aplikacja mobilna i bankowość internetowa Moje ING będą działać w podstawowym zakresie. W trakcie przerwy będzie można sprawdzać stan kont i zlecać wykonanie przelewów, z wyjątkiem przelewów ekspresowych. Niedostępne będą również historia transakcji, zmiany w posiadanych produktach i zamawianie nowych oraz płatności BLIK.

Santander Bank Polska

Santander Bank Polska planuje prace serwisowe na noc z soboty na niedzielę. W tym czasie nie będą działać bankowość internetowa, aplikacja mobilna, przelewy natychmiastowe, płatności w sklepach internetowych, Blik ani Kantor Santander. Bez zakłóceń będą działać karty, bankomaty oraz wpłatomaty.

UWAGA: 8 banków w Polsce zapowiedziało przerwę w działaniu. Lepiej wypłać gotówkę 2

Pozostałe banki, takie jak BOŚ Bank, VeloBank, Toyota Bank, Nest Bank oraz Bank Pocztowy, również zapowiedziały prace serwisowe w wybranych terminach. Klienci powinni być świadomi możliwych utrudnień w dostępie do usług bankowych i dostosować swoje plany transakcyjne do zaplanowanych przerw technicznych.

Pamiętajmy, że celem tych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz sprawności funkcjonowania systemów bankowych. W razie wątpliwości warto skontaktować się z danym bankiem i upewnić się, jakie będą dokładnie konsekwencje dla naszych transakcji w trakcie zaplanowanych prac serwisowych.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version