Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - UOKiK wszczyna kontrole wobec Biedronki i Lidla
Aktualności z kraju

UOKiK wszczyna kontrole wobec Biedronki i Lidla

Ignacy Michałowski16 marca 2024Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
Biedronka
Biedronka

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ponownie skierował swoją uwagę na oferty największych marketów w Polsce, zwracając szczególną uwagę na promocje oferowane przez Lidla i Biedronkę. Co dokładnie zaniepokoiło ten organ?

Naruszenie interesów konsumentów: UOKiK bada sprawę

Hałas wokół promocji w Lidlu i Biedronce wreszcie przyciągnął uwagę UOKiK. Urząd szczególnie zainteresowany jest „atrakcyjnymi” promocjami na alkohol, oferowanymi również przez sieć Kaufland, ale to nie koniec listy zaniepokojonych praktyk.

Prezes UOKiK podjął analizę działań sklepów Lidla i Biedronki pod kątem możliwego naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Warto również zauważyć, że Urząd przygląda się także skargom konsumentów i wszczął postępowanie w sprawie popularnych sms-ów promocyjnych Biedronki.

Nie tylko Lidl i Biedronka pod lupą: Szereg sklepów pod kontrolą

Urząd nie ogranicza się jedynie do Lidla i Biedronki. Planuje kontrolę również innych sieci, takich jak Żabka, Dino, Netto, Auchan czy Carrefour. Szczególną uwagę Urząd poświęca niejasnym cenom, na które klienci skarżyli się od dłuższego czasu.

Celem postępowania jest sprawdzenie, czy sklepy przestrzegają unijną dyrektywę Omnibus, która nakłada obowiązek informowania klientów o cenach z ostatnich 30 dni przed obniżką.

Klienci na pierwszym miejscu: UOKiK walczy o przejrzystość cen

UOKiK zwrócił również uwagę na trudności konsumentów w zrozumieniu, ile dokładnie zapłacą za swoje zakupy. Rabaty często są widoczne dopiero na paragonie, po zapłaceniu. Urząd wystosował do sklepów wystąpienia dotyczące braku możliwości sprawdzenia rabatu przed płatnością.

Wygląda na to, że Biedronka nadal będzie w centrum zainteresowania — jednak czy to z powodu pozytywnej sławy, to już zupełnie inna sprawa. UOKiK dąży do zapewnienia uczciwych praktyk handlowych na rynku, chroniąc interesy konsumentów.

Biedronka Lidl UOKiK
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.