Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - PKO Bank Polski ostrzega przed „nabiciem w butelkę”
Aktualności z kraju

PKO Bank Polski ostrzega przed „nabiciem w butelkę”

Ignacy Michałowski12 kwietnia 2024Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
PKO BP
Bank Polski Robson90/Shutterstock

PKO Bank Polski apeluje do swoich klientów o zachowanie czujności wobec coraz bardziej wyrafinowanych metod wykorzystywanych przez oszustów. Bank zareagował na rosnącą liczbę incydentów związanych z próbami wyłudzenia danych osobowych i informacji o kontach bankowych.

Nowe zagrożenia wymagają nowych środków ochronnych

W odpowiedzi na ten trend bank wydał oficjalne ostrzeżenie, w którym przypomina klientom o ostrożności w kontaktach telefonicznych. Oszuści podszywają się bowiem pod pracowników banku, dzwoniąc do klientów i próbując pozyskać poufne informacje.

Jak klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego?

PKO BP zachęca swoich klientów do skorzystania z aplikacji mobilnej IKO, która umożliwia weryfikację tożsamości pracownika banku. Proces ten jest prosty i wygodny dla klienta: wystarczy poprosić rozmówcę o podanie imienia, nazwiska, stanowiska oraz miejsca, z którego dzwoni. Następnie, korzystając z aplikacji IKO, klient otrzymuje powiadomienie z danymi pracownika, które może potwierdzić.

W razie wątpliwości – dzwoń na infolinię

Każdy pracownik banku jest zobowiązany do potwierdzenia swoich danych, a w przypadku jakichkolwiek niejasności klient powinien niezwłocznie zakończyć rozmowę i skontaktować się z bankiem dzwoniąc na infolinię pod numer 800 302 302. PKO BP przypomina również, aby nigdy nie ujawniać poufnych danych przez telefon, gdy istnieje jakiekolwiek podejrzenie co do tożsamości osoby dzwoniącej.

Priorytet bezpieczeństwa

Ostrzeżenie PKO BP wynika z obserwacji wzrostu liczby oszustw telefonicznych. Bank zobowiązuje się do ciągłego doskonalenia środków ochronnych oraz edukowania klientów na temat potencjalnych zagrożeń. Priorytetem jest zapewnienie klientom bezpieczeństwa ich transakcji i danych osobowych.

PKO BP
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.