Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Awaria systemu płatności w Lidlu. Ogromne kolejki
Aktualności z kraju

Awaria systemu płatności w Lidlu. Ogromne kolejki

Ignacy Michałowski27 listopada 2024Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
Lidl
Lidl

W warszawskim Lidlu przy ulicy Grochowskiej klienci przeżyli dzisiaj prawdziwą próbę cierpliwości. Z powodu awarii systemu płatności elektronicznych, obsługa sklepu nie mogła realizować transakcji kartą. Sytuacja doprowadziła do powstania ogromnych kolejek przy kasach, w których zdenerwowani klienci czekali nawet po kilkadziesiąt minut.

Problemy techniczne paraliżuje sprzedaż

Według informacji przekazanych przez pracowników sklepu, awaria pojawiła się około godziny 10:30 i trwała przez kilka godzin. W tym czasie klienci byli zmuszeni płacić gotówką lub rezygnować z zakupów. Wielu z nich było jednak nieprzygotowanych na taką sytuację, ponieważ coraz więcej Polaków preferuje płatności bezgotówkowe. Według raportu NBP z 2023 roku, aż 70% transakcji w Polsce dokonywanych jest przy użyciu kart płatniczych lub aplikacji mobilnych.

Niektórzy klienci w mediach społecznościowych opisywali sytuację jako „paraliż sklepu”. „Przyjechałam na szybkie zakupy przed pracą, a skończyło się na godzinie w kolejce. Obsługa była bezradna, a klienci się kłócili” – napisała jedna z klientek na Facebooku. Inni krytykowali brak odpowiedniej informacji ze strony sklepu. „Wchodząc, nikt nie powiedział, że nie można płacić kartą. Dowiedziałem się dopiero przy kasie” – skomentował inny klient.

Skala awarii: czy problem dotyczy całej sieci?

Na ten moment Lidl nie potwierdził oficjalnie, czy awaria miała charakter lokalny, czy była to usterka obejmująca większą liczbę placówek. Jednakże z podobnymi problemami mierzyli się również klienci innych sklepów tej sieci w Polsce, co sugeruję, że mogła to być usterka systemowa. Na pytania dziennikarzy przedstawiciele Lidla odpowiedzieli, że „przyczyna problemu jest w trakcie analizy, a specjaliści pracują nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu”.

Warto wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy duże sieci handlowe mierzyły się z podobnymi wyzwaniami. W 2022 roku awaria płatności dotknęła sieć Biedronka, powodując utratę obrotów szacowaną na kilka milionów złotych. Czy Lidl spotka się teraz z podobnymi konsekwencjami?

Utrudnienia dla klientów i personelu

Awaria dotknęła nie tylko klientów, ale również personel sklepu. Kasjerzy były zmuszeni tłumaczyć sytuację zdenerwowanym klientom i przyjmować jedynie gotówkę, co dodatkowo wydłużało czas obsługi. „Rozumiemy frustrację klientów, ale nie mamy wpływu na działanie systemu. Robimy, co możemy, by usprawnić proces zakupów” – powiedziała jedna z pracownic sklepu.

Niektórzy klienci zasugerowali, że takie sytuacje powinny skutkować wprowadzeniem procedur awaryjnych. Jednym z pomysłów byłoby np. ustawienie przenośnych terminali lub zorganizowanie punktu wymiany informacji dla osób, które mogłyby szybko podjąć decyzję o zakupach gotówkowych.

Czy awarie systemów będą coraz częstsze?

Eksperci od technologii wskazują, że wraz z rosnącą cyfryzacją handlu detalicznego ryzyko awarii systemów informatycznych również się zwiększa. Coraz więcej sklepów korzysta z zaawansowanych rozwiązań do zarządzania płatnościami i stanami magazynowymi, co oznacza, że nawet drobna usterka może powodować poważne konsekwencje. Warto dodać, że kluczowe znaczenie ma tutaj szybka reakcja serwisantów oraz zapewnienie alternatywnych form obsługi klienta w przypadku awarii.

Dla klientów oznacza to jednak potrzebę zachowania ostrożności i noszenia przy sobie niewielkiej ilości gotówki na wszelki wypadek. Warto również śledzić komunikaty sieci handlowych, które w przypadku podobnych zdarzeń często informują o sytuacji na swoich profilach społecznościowych.

Awaria Lidl system płatności
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.