Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Nagła awaria BLIK w PKO BP? Klienci wściekli, bank ostrzegł za późno
Aktualności z kraju

Nagła awaria BLIK w PKO BP? Klienci wściekli, bank ostrzegł za późno

Ignacy Michałowski24 lutego 2025Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
PKO Bank Polski
Bank Pko BP

Klienci PKO Banku Polskiego zderzyli się z poważnym problemem – nieoczekiwaną awarią systemu BLIK i kart płatniczych. Wielu użytkowników dopiero po nieudanych próbach wykonania płatności dowiedziało się, że systemy bankowe nie działają zgodnie z oczekiwaniami. Bank wydał oficjalny komunikat, ale zdaniem wielu – zrobił to za późno.

BLIK i karty płatnicze przestały działać

Nieoczekiwane problemy pojawiły się w nocy z niedzieli na poniedziałek. Od godziny 01:00 do 04:40 klienci banku nie mogli korzystać z kart płatniczych, bankomatów, wpłatomatów ani BLIK-a. Problem dotknął zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.

Według oficjalnych informacji PKO BP, w czasie awarii użytkownicy nie mogli:

  • wykonywać transakcji kartą i BLIK-iem w bankomatach i wpłatomatach PKO BP,
  • aktywować nowych kart i nadawać PIN-u w aplikacji IKO oraz serwisie iPKO,
  • zweryfikować PIN-u dla transakcji zabezpieczonych przez 3D Secure.

Dodatkowo, występowały trudności z:

  • płatnościami kartą w sklepach stacjonarnych i internetowych,
  • wypłatami z bankomatów innych banków,
  • dodawaniem kart do usług mobilnych, takich jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY! czy Xiaomi Pay.

Bank ostrzegł, ale… zbyt późno

PKO BP zazwyczaj z wyprzedzeniem informuje klientów o zaplanowanych pracach serwisowych. Tym razem jednak komunikat pojawił się dopiero w sobotę, co sprawiło, że wielu użytkowników mogło go przeoczyć. Nie wszyscy regularnie odwiedzają stronę banku czy aplikację mobilną, a brak wcześniejszego SMS-a czy powiadomienia push wzbudził niezadowolenie wśród klientów.

„To skandal! Dowiedziałem się dopiero w sklepie, gdy próbowałem zapłacić za zakupy! Gdybym wiedział wcześniej, wypłaciłbym gotówkę” – pisze jeden z użytkowników na forum bankowym.

Bank przeprosił za utrudnienia i zapewnił, że prace techniczne były niezbędne dla poprawy bezpieczeństwa i stabilności systemu.

Czy można było tego uniknąć?

Eksperci ds. bankowości internetowej podkreślają, że prace konserwacyjne w systemach bankowych są konieczne, ale sposób ich komunikowania pozostawia wiele do życzenia. Inne banki stosują SMS-y, e-maile oraz powiadomienia push, by skutecznie dotrzeć do klientów. PKO BP mogło zastosować podobne rozwiązanie, zamiast polegać wyłącznie na stronie internetowej.

Niektóre banki wdrażają rozwiązania, które pozwalają na stopniowe wyłączanie usług, aby zminimalizować skutki awarii. W tym przypadku klienci zostali całkowicie odcięci od dostępu do swoich środków, co mogło wywołać stres i panikę.

Jak przygotować się na takie sytuacje?

Nagłe awarie bankowe mogą zdarzyć się w każdym systemie. Aby uniknąć problemów w przyszłości, warto:

  • Mieć zawsze trochę gotówki – nawet jeśli korzystasz głównie z płatności bezgotówkowych,
  • Ustawić powiadomienia z aplikacji bankowej, aby nie przegapić komunikatów o awariach,
  • Korzystać z więcej niż jednego konta bankowego, co pozwoli na elastyczność w razie awarii jednego z nich,
  • Śledzić media społecznościowe banku, gdzie często najszybciej pojawiają się aktualizacje dotyczące awarii.

PKO BP odzyskuje kontrolę, ale niesmak pozostał

Obecnie wszystkie usługi zostały już przywrócone, a klienci mogą ponownie korzystać z bankowości elektronicznej. Jednak sposób, w jaki bank zarządził komunikacją w tej sytuacji, może sprawić, że wielu użytkowników zacznie zastanawiać się nad alternatywnymi rozwiązaniami.

awaria bankowa BLIK karty płatnicze PKO BP
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Wigilia

Polsat ujawnia datę „Kevina”. Miliony Polaków znów zasiądą przed TV w Wigilię 2025.

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.