Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Wiadomości ze świata - Platformy mediów społecznościowych aktualizują politykę dezinformacji przed wyborami parlamentarnymi w 2022 roku
Wiadomości ze świata

Platformy mediów społecznościowych aktualizują politykę dezinformacji przed wyborami parlamentarnymi w 2022 roku

Ignacy Michałowski30 sierpnia 2022Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
smartphone technology social internet communication gadget 1063277 pxhere.com e1661863583769

Platformy mediów społecznościowych rozwijają nowe zasady, aby rozwiązać problem „dezinformacji”, jak przewidują 2022 wyborów połowie kadencji, ale te zasady nie są bez kontrowersji, jak niektórzy krytycy twierdzą, że ich polityka w przeważającej mierze faworyzować Partię Demokratyczną i jej powiązanych przyczyn.

W komunikacie prasowym zatytułowanym „Jak Meta jest planowanie na 2022 U.S. Midterms”, wydany na 16 sierpnia, firma znana wcześniej jako Facebook zarysował swój pakiet środków mających na celu „zabezpieczenie” nadchodzących wyborów kongresowych i gubernatorskich w Stanach Zjednoczonych.

Firma ograniczyła reklamy polityczne na platformie, zabraniając wypuszczania nowych reklam politycznych na Facebooku lub Instagramie w tygodniu poprzedzającym wybory, a także edycji na wcześniej zatwierdzonych reklamach politycznych.

„Nasze podejście do midterms w USA w 2022 roku stosuje nauki z cyklu wyborczego w 2020 roku i przekracza środki, które wdrożyliśmy podczas ostatnich wyborów midterm w 2018 roku” – powiedziała firma w tym komunikacie. „Obejmuje to zaawansowane operacje bezpieczeństwa w celu zwalczania zagranicznych ingerencji i krajowych kampanii wpływu, naszą sieć niezależnych partnerów sprawdzających fakty, nasze wiodące w branży środki przejrzystości wokół reklam politycznych i stron, a także nowe środki, aby pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom wyborczym”.

Firma pochwaliła się także użyciem sztucznej inteligencji do znalezienia treści uznanych za „nienawistne” przez krytyków, twierdząc, że usunęli 2,5 miliona postów „związanych z globalną nienawiścią”, z których twierdzili, że 97 procent zostało odkrytych przez sztuczną inteligencję.

Meta’s release następuje wkrótce po podobnym komunikacie z Twittera, w którym strona z ptasią marką nakreśliła swoją własną politykę dotyczącą dezinformacji w związku z wyborami średnioterminowymi.

Twitter ogłosił, że zacznie egzekwować swoją „politykę integralności obywatelskiej”, zakazując tego, co wyznacza jako dezinformacji na temat procesów wyborczych, wyników i wydarzeń. Twitter stwierdził, że powróci do swojej praktyki oznaczania postów uznanych za „wprowadzające w błąd”, polityki, którą wprowadził w 2020 roku i którą wykorzystał do „fact check” byłego prezydenta Donalda Trumpa.

Firma ogłosiła również, że powróci do „prebunków”, funkcji, z której firma korzystała wcześniej, a która wyświetla podpowiedzi na głównej osi czasu i pasku wyszukiwania, które prezentują użytkownikowi usankcjonowaną przez firmę narrację.

Firma przyciągnęła gorącą krytykę za swoje pojęcia o „dezinformacji” podczas pandemii COVID-19, a krytycy twierdzili, że wybiórczo celowała w krytyków narracji establishmentu na temat wirusa, pozwalając jednocześnie na rozprzestrzenianie się fałszywych lub mylących informacji, jeśli schlebiały one linii partii demokratycznej.

„Republikanie uważają, że platformy mediów społecznościowych całkowicie uciszają głosy konserwatystów” – napisał Trump na Twitterze w maju 2020 r., podczas gdy jego konto na platformie było w pełni nienaruszone. „Będziemy mocno regulować, lub zamykać je, zanim kiedykolwiek pozwolimy na to. Widzieliśmy, co próbowali zrobić, i nie udało się, w 2016 roku. Nie możemy pozwolić, aby bardziej wyrafinowana wersja tego wydarzyła się ponownie”.

Ostatnio uwaga przesunęła się od rzekomych dezinformacji dotyczących COVID-19 i w kierunku wyborów i procedur głosowania, celując w to, co wielu postępowców przyjęło nazywać „Wielkim kłamstwem” – monetą zapożyczoną od Adolfa Hitlera, która coraz częściej była używana w odniesieniu do twierdzeń Trumpa o wyborach prezydenckich w 2020 roku.

dezinformacja media media społecznościowe
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.