Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Nowe ograniczenia prędkości – do 30 km/h w mieście i do 100 km/h na autostradzie?
Aktualności z kraju

Nowe ograniczenia prędkości – do 30 km/h w mieście i do 100 km/h na autostradzie?

Ignacy Michałowski28 stycznia 2023Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
OgraniczeniePredkosc

Obecnie coraz więcej krajów decyduje się na wprowadzenie nowych ograniczeń prędkości na drogach, co budzi pytania i kontrowersje wśród kierowców. Zastanawiamy się, czy te zmiany naprawdę przynoszą poprawę, czy wręcz przeciwnie. Czyżbyśmy wkrótce mieli dostosować się do maksymalnej prędkości 30 km/h w terenie zabudowanym i zaledwie 100 km/h na autostradach? Mimo że taka perspektywa może wydawać się odległa, aktualne doniesienia sugerują, że nie można całkowicie wykluczyć takiej ewentualności.

Pod pozorem poprawy bezpieczeństwa na drogach, ograniczenia prędkości zdają się mieć także motywacje ekologiczne. W teorii, gdy pojazdy poruszają się wolniej, stają się bardziej przyjazne dla środowiska, zużywając mniej paliwa, hamulców i opon. Jednak czy to naprawdę rozwiązanie, czy jedynie kolejna próba wprowadzenia ekologii do motoryzacji?

Krytycy argumentują, że ograniczenia prędkości niekoniecznie przekładają się na poprawę bezpieczeństwa, a jedynie stają się narzędziem wprowadzania zasad ekologicznych. Skoro ktoś chce prowadzić ekologicznie, można byłoby argumentować, że wystarczyłoby mu jechać poniżej oficjalnych limitów prędkości. Jednak rzeczywistość wydaje się być bardziej złożona, a ograniczenia prędkości stają się coraz bardziej regulowane i normatywne.

Przykład Austrii, gdzie ograniczenie prędkości na niektórych odcinkach autostrad zostało obniżone z 130 km/h do 100 km/h, ilustruje ten trend. Decyzja ta została podjęta w imię zrównoważonego transportu, argumentując, że jazda z niższą prędkością jest bardziej ekologiczna. W tym kontekście, kierowcy muszą dostosować się do narzuconych norm, choć niekoniecznie zawsze zgadzają się z takim podejściem. Wprowadzenie aspektu ekologicznego do ograniczeń prędkości staje się kolejnym wyzwaniem dla kierowców, którzy muszą brać pod uwagę nie tylko bezpieczeństwo, ale także zrównoważony rozwój w kontekście nowych regulacji drogowych.

auto 2231221 1280
Nowe ograniczenia prędkości – do 30 km/h w mieście i do 100 km/h na autostradzie? 2

Nowe limity prędkości już w najbliższym czasie?

No bo w pojeździe elektrycznym opony i hamulce się nie zużywają, prawda? Nie ma znaczenia, że ​​te samochody są zwykle znacznie cięższe – to nie ma znaczenia. Pamiętajmy, że prąd spada z nieba w wiadrze. Ta energia nie musi być w żaden sposób produkowana, a już na pewno nie pochodzi z węgla, prawda? Ekologiczna jazda nie jest „eko”, ale kogo to obchodzi? W każdym razie, patrząc na cały ruch przeciwko samochodom z silnikami spalinowymi, absolutnie nikogo nie zdziwi taka wiadomość.

To tylko kwestia czasu, kiedy ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym spadnie do, powiedzmy, 30 km/h W końcu aktywiści mówią o tym otwarcie od co najmniej kilku lat – i to nie w Austrii czy Brukseli, tylko w Polsce Dlaczego 30 km/h, kogo obchodzi 50 km/h? Odpowiedź jest oczywista – taka sama jak w powyższych liniach. Oczywiście chodzi o ekologię i ograniczenie konsumpcji… wszystkiego Może – oczywiście na zachętę – że elektrycy mają ograniczenie prędkości do 60 km/h?

Nasuwa się takie pytanie, czy to cokolwiek zmieni? Dla wielu ta cyferka na znaku to tylko nic nie znaczący ozdobnik pobocza. Dopóki za każdym kolejnym zakrętem nie będzie fotoradaru, to ludzie i tak pojadą po swojemu. Tak jak robią to codziennie, na każdym rodzaju drogi, zwalniając wyłącznie tam, gdzie jest patrol policji albo fotoradar. Nikt tego nie pochwala, ale takie przepisy sprawią, że procent ludzi, który traktują znak jako „ozdobnik przyrody” się podwoi, albo nawet potroi.

autostrada limit ograniczenia OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI PRĘDKOŚĆ TEREN ZABUDOWANY
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.