Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Motoryzacja - Paliwo E5, E10 i biodiesel zostaną całkowicie zakazane. Rewolucja na stacjach benzynowych
Motoryzacja

Paliwo E5, E10 i biodiesel zostaną całkowicie zakazane. Rewolucja na stacjach benzynowych

Ignacy Michałowski1 lutego 2023Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
diesel benzyna tankowanie
Benzyna / stacja paliw

Ekolodzy apelują o wycofanie z rynku paliw zawierających etanol, który jest obowiązkowym składnikiem we współczesnych rodzajach paliw sprzedawanych na stacjach benzynowych. Te paliwa, oznaczane jako E5 i E10 w zależności od zawartości etanolu, miały na celu zmniejszenie emisji CO2. Jednakże, czy przyszłość tych paliw z etanolem jest w niebezpieczeństwie? Czy możemy oczekiwać rewolucji w tej dziedzinie?

To zagadnienie stawia pod znakiem zapytania dalszy rozwój paliw zawierających etanol. Ekolodzy sugerują, że opieranie się na etanolu jako głównym składniku paliw może być kwestią kontrowersyjną i sugerują inne alternatywy, takie jak wodorowe ogniwowe czy pojazdy elektryczne, które mają potencjał w redukcji emisji CO2.

W związku z tym, można się spodziewać dalszych dyskusji na temat przyszłości paliw z etanolem. Czy to oznacza radykalne odejście od nich, czy może też próby udoskonalenia i zmiany podejścia do ich produkcji i zastosowania, pozostaje kwestią do rozważenia. W efekcie, możemy być świadkami pewnych zmian w tej branży, z nowymi innowacjami skierowanymi ku bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Jednakże, czy będzie to rewolucja, czy jedynie ewolucja w tej dziedzinie, czas pokaże.

To paliwo zostanie całkowicie zakazane?

Bioetanol to substancja, która powstaje z różnych surowców, takich jak kukurydza, trzcina cukrowa, buraki czy odpady roślinne. Z kolei biodiesel jest produkowany z odpadów poubojowych, nasion rzepaku oraz pozostałości oleju palmowego. W roku 2021 aż 8% światowych obszarów uprawnych zostało przeznaczone na produkcję biopaliw, co stanowi zauważalny wzrost w porównaniu do 2018 roku, kiedy to odsetek ten wynosił jedynie 5%. Jednakże, pojawiają się pytania dotyczące przyszłości tych paliw.

Partia Zielonych w Niemczech wyraża dążenie do całkowitego zakazu stosowania paliw, takich jak E10 i biodiesel. Minister Środowiska, Steffi Lemke, przekonuje, że obszary rolne powinny być przeznaczone wyłącznie na produkcję żywności. To podejście znajduje odzwierciedlenie w debacie, którą można nazwać „paliwo czy żywność”, obecnie toczącej się w Niemczech.

Obecnie federalne ministerstwo środowiska pod kierownictwem Lemke pracuje nad projektem ustawy, która miałaby wprowadzić zakaz stosowania biopaliw poprzez redukcję obowiązkowych norm. Obecnie w Niemczech ustalony poziom to 8%, jednak planuje się jego obniżenie do 2,3% w 2024 roku, a następnie do 0% w 2030 roku. To kroki mające na celu zredukowanie wpływu biopaliw na rynek rolno-żywnościowy, a także podniesienie kwestii zrównoważoności i alternatywnych źródeł energii. Warto monitorować rozwój sytuacji, aby zobaczyć, czy te propozycje prawnicze przyczynią się do dalszych zmian w sektorze biopaliw.

Gorąca debata w niemieckim rządzie

Propozycja Zielonych wywołała wewnętrzną awanturę w niemieckim rządzie. Ministerstwo Transportu z Volkerem Wissingiem (partia FDP) jest przeciwna tej propozycji, ponieważ znacznie zwiększy ona emisje CO2. 

Rzecznik przekazał: – Środek ten doprowadziłby do znacznego wzrostu emisji CO2 w sektorze transportu. A zatem jest przeczy z deklarowanym wspólnym zamiarem rządu federalnego, aby osiągnąć cele w zakresie ochrony klimatu.

W Niemczech trwa nieoczekiwana dyskusja na temat propozycji Partii Zielonych, która zakłada zakaz stosowania paliw E10 i biodiesla. W obliczu oskarżeń o działanie przeciwko klimatowi oraz braku alternatywy dla emisji, propozycja ta spotyka się z oporem ze strony niemieckiej organizacji motoryzacyjnej ADAC.

benzyna BIO PALIWO BIODIESEL diesel E10 E5 paliwo PALIWO E5
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.