Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Awaria w PKO Bank Polski. Ludzie stracili dostęp do pieniędzy
Aktualności z kraju

Awaria w PKO Bank Polski. Ludzie stracili dostęp do pieniędzy

Ignacy Michałowski7 stycznia 2025Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
PKO BP
PKO BP

7 stycznia 2025 roku klienci PKO Banku Polskiego, największej instytucji finansowej w Polsce, napotkali poważne trudności z dostępem do swoich kont bankowych. Problemy pojawiły się w trakcie zaplanowanych wcześniej prac technicznych, co wywołało duże niezadowolenie wśród użytkowników.

Planowane prace techniczne i awaria

Bank wcześniej zapowiedział prace serwisowe, które miały odbyć się w godzinach 20:00–22:30. Celem tych działań było usprawnienie działania bankowości elektronicznej, w tym aplikacji mobilnej IKO. Jednak już po godzinie 13:00 klienci zaczęli zgłaszać problemy z logowaniem do serwisu iPKO oraz aplikacji mobilnej. Dodatkowo pojawiły się trudności z dostępem do infolinii, co utrudniło klientom kontakt z obsługą banku.

Wieczorem bank wydał komunikat, informując o odwołaniu zaplanowanych prac technicznych z powodu nieprzewidzianych problemów technicznych. W oficjalnym oświadczeniu zapewniono, że trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemów.

Komunikaty banku i reakcje klientów

W odpowiedzi na zgłaszane problemy, bank opublikował na swoich stronach i w mediach społecznościowych komunikat:

„Występują utrudnienia w logowaniu do iPKO. Pracujemy nad przywróceniem pełnej dostępności. Aplikacja IKO działa bez problemu. Przepraszamy za niedogodności i poinformujemy, gdy sytuacja zostanie rozwiązana.”

Po godzinie 22:30 PKO Bank Polski poinformował o zakończeniu problemów technicznych. Mimo tego wielu klientów nadal nie mogło korzystać z usług bankowych, zarówno w wersji internetowej, jak i mobilnej.

Media społecznościowe zostały zalane komentarzami niezadowolonych klientów. Użytkownicy zwracali uwagę na utrudnienia w dostępie do swoich środków finansowych w ważnych momentach. Wskazywali także na brak wystarczającej informacji o postępach w usuwaniu problemu.

Apel o wcześniejsze planowanie transakcji

Bank przypomniał klientom, aby w miarę możliwości wykonywali istotne transakcje z wyprzedzeniem, szczególnie w przypadku zapowiadanych prac technicznych lub innych możliwych utrudnień:

„Zachęcamy do wcześniejszego planowania transakcji, aby uniknąć niedogodności związanych z ograniczonym dostępem do naszych usług w czasie prac serwisowych.”

Stabilność systemów bankowych kluczowa dla klientów

Awaria systemów bankowych może mieć poważne konsekwencje dla klientów, którzy w takich sytuacjach tracą dostęp do swoich środków. Dlatego instytucje finansowe kładą ogromny nacisk na niezawodność swoich systemów oraz szybką reakcję w przypadku wystąpienia problemów.

PKO Bank Polski, jako lider rynku, stale inwestuje w infrastrukturę IT oraz procedury awaryjne, aby minimalizować ryzyko wystąpienia tego typu sytuacji w przyszłości. Awaria z 7 stycznia 2025 roku pokazała jednak, że nawet największe banki mogą być podatne na niespodziewane problemy techniczne.

Wnioski dla klientów i banków

Zarówno dla klientów, jak i dla banków, istotne jest wyciąganie wniosków z takich sytuacji. Klienci powinni regularnie śledzić komunikaty swojego banku i planować kluczowe transakcje z wyprzedzeniem. Z kolei banki muszą zapewniać nie tylko niezawodność swoich systemów, ale także transparentną komunikację z klientami w kryzysowych momentach.

aplikacja IKO Awaria PKO BANK POLSKI
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Wigilia

Polsat ujawnia datę „Kevina”. Miliony Polaków znów zasiądą przed TV w Wigilię 2025.

4 grudnia 2025
Mróz

Prawdziwa zima wraca do Polski. Mróz nawet -15°C. Sprawdź, kiedy i gdzie uderzy najmocniej.

3 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.