Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Benzyna i Diesel będzie kosztowało ponad 15 zł/litr – Unia Europejska wydała decyzję
Aktualności z kraju

Benzyna i Diesel będzie kosztowało ponad 15 zł/litr – Unia Europejska wydała decyzję

Ignacy Michałowski6 kwietnia 202312 komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
stacja paliw
stacja paliw

Decyzja Unii Europejskiej o zakazie sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i Diesla po 2035 roku stanowi istotny krok w walce ze szkodliwymi emisjami do atmosfery. Nowe przepisy mają przyspieszyć transformację sektora motoryzacyjnego w stronę bardziej zrównoważonego rozwoju oraz zmniejszenia emisji CO2.

Ta decyzja wynika z ciągłych działań podejmowanych przez Unię Europejską w walce ze zmianami klimatu oraz wzrostu świadomości społeczeństwa na temat negatywnego wpływu emisji na zdrowie ludzi i środowisko. Zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi to krok w kierunku stworzenia bardziej zrównoważonego modelu transportu.

Niemcy i Polska wywierają nacisk na wprowadzenie przepisów dotyczących samochodów z silnikami spalinowymi dostosowanymi do korzystania z e-paliw. Te paliwa, w odróżnieniu od tradycyjnych, pochodzą z odnawialnych źródeł i nie emitują CO2 podczas spalania. Jednakże, obecnie produkcja e-paliw jest znacznie droższa niż tradycyjnych paliw, co może skutkować wzrostem cen pojazdów po wprowadzeniu ich na rynek. To wyzwanie, które musi zostać rozwiązane w kontekście propagowania bardziej ekologicznych rozwiązań transportowych.

To paliwo będzie tylko dla najbogatszych

Proces transformacji energetycznej jest coraz bardziej rozwinięty i obejmuje również obszar paliw. W perspektywie od 2035 roku przewiduje się zakaz rejestracji nowych pojazdów wyposażonych w tradycyjne silniki spalinowe, co budzi liczne obawy w społeczeństwie. Niemniej jednak, warto zauważyć, że przyszłość może kształtować się inaczej niż obecnie się to wydaje.

Zaplanowany zakaz rejestracji nowych pojazdów spalinowych od 2035 roku stanowi znaczący krok w kierunku ograniczenia emisji zanieczyszczeń z sektora transportowego. Chociaż inicjatywa ta wywołuje pewne obawy związane z dostępnością pojazdów i technologią, to jednocześnie otwiera nowe perspektywy dla rozwoju bardziej zrównoważonych i ekologicznych alternatyw.

W kontekście transformacji energetycznej, przyszłość rynku motoryzacyjnego może być zaskakująco dynamiczna. Oczekuje się, że innowacyjne technologie napędowe, takie jak pojazdy elektryczne czy hybrydowe, staną się powszechnie dostępne i konkurencyjne pod względem cenowym. Wraz z postępem technologicznym istnieje również potencjał dla nowych, jeszcze nieodkrytych rozwiązań, które mogą wpłynąć na kształtowanie rynku motoryzacyjnego w sposób korzystny zarówno dla środowiska, jak i konsumentów.

Kluczowe będzie jednak skoordynowane działanie rządu, przemysłu motoryzacyjnego i społeczeństwa w kierunku wspierania rozwoju nowoczesnych technologii oraz dostosowania się do zmieniających się realiów. Transformacja energetyczna w obszarze transportu stanowi nie tylko wyzwanie, ale również szansę na stworzenie bardziej zrównoważonej i ekologicznej przyszłości.

Wysokie koszty i zanieczyszczenie

Dążenie Niemiec do zasilania nowych samochodów rzadkimi e-paliwami może prowadzić do paradoksalnej sytuacji, w której zwiększy się emisja CO2 i zużycie oleju w istniejącej floty samochodowej. Zatwierdzenie sprzedaży silników spalinowych po 2035 roku może oznaczać brak sprzedaży aż 46 milionów bezemisyjnych samochodów elektrycznych do 2050 roku, pozbawiając istniejące samochody paliwa syntetycznego, którego potrzebują do dekarbonizacji.

Mimo że paliwa syntetyczne mogą być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, nadal emitują zanieczyszczenia powietrza, takie jak toksyczny NO2 i rakotwórcze cząstki podczas spalania w silnikach spalinowych. Według analizy Transport & Environment, samochody napędzane e-paliwami mogą emitować do 160 000 ton dodatkowego zanieczyszczenia NOx w UE do 2050 roku – co przewyższa ilość toksycznych emisji z włoskiej floty samochodowej w ciągu całego roku.

Alex Keynes powiedział: „Ostatecznie e-paliwa będą niszowym rozwiązaniem dla kierowców Porsche. Jednak podważając jasność wycofywania silników na rzecz drogiego i zanieczyszczającego środowisko paliwa, Scholz ryzykuje ekologiczną transformację Europy i przyszłość przemysłu samochodowego”.

benzyna E-PALIWO paliwo przepisy uNIA eUROPEJSKA
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

12 komentarzy

12 komentarzy

  1. Avatar of Zbyszek
    Zbyszek on 29 marca 2023 07:22

    Niech żyje UE. Najlepsza formacja na Ziemi kochanej naszej.

    Reply
  2. Avatar of bvc
    bvc on 31 marca 2023 19:17

    epaliwo musza miec e samochody jak wleja kopaline to te silniki sie rozleca i nie bedzie transportu w EU
    AI zglupialo w Brukseli

    Reply
    • Avatar of Przyszłość
      Przyszłość on 7 kwietnia 2023 23:30

      Na głupotę nie ma rady…

      Reply
  3. Avatar of kp
    kp on 1 kwietnia 2023 16:46

    stężenie CO2 w powietrzu, opiewa na 0,04%. CO2 stanowi papu dla roślin. fotosynteza jest jedyną reakcją w przyrodzie, w której ze związków nieorganicznych, powstaje związek organiczny. kp

    Reply
    • Avatar of Guliwer
      Guliwer on 7 kwietnia 2023 23:13

      I masz tutaj milion procent racji.Nawet mądry Al to wie tylko że w Brukseli są „madrzejsi’ od niego no bo poprawność polityczna.

      Reply
  4. Avatar of Grzegorz
    Grzegorz on 2 kwietnia 2023 12:37

    A co z transporte morskim i lotniczym ten cały przepis miałby sens gdyby cały świat go zastosował

    Reply
    • Avatar of Guliwer
      Guliwer on 7 kwietnia 2023 23:15

      No i przemysl militarny

      Reply
  5. Avatar of Krzycho473
    Krzycho473 on 4 kwietnia 2023 00:00

    Do tego czasu już nie będzie Uni Europejskie.

    Reply
  6. Avatar of Jas
    Jas on 4 kwietnia 2023 13:25

    A rolnictwo znowu wróci do konia i osła a najlepiej do muła

    Reply
    • Avatar of Adi
      Adi on 8 kwietnia 2023 07:57

      Nawet nie do koni bo te też wytwarzają dwutlenek węgla

      Reply
  7. Avatar of Głuś
    Głuś on 7 kwietnia 2023 20:06

    Nie po to buduje się ścieżki rowerowe abyście płacili 15 zł za litr.
    Chociaż wariant wenezuelski może i w 2025 roku już nawiedzić i tyle właśnie będzie litr kosztował.
    Kupcie sobie dobry rower póki części rowerowe z Azji są tanie 🙂

    Reply
Newer Comments →

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Wigilia

Polsat ujawnia datę „Kevina”. Miliony Polaków znów zasiądą przed TV w Wigilię 2025.

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.