Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Aktualności z kraju - Biedronka wprowadza nowy sposób oznaczania cen. Jak teraz to będzie wyglądać i co musisz wiedzieć
Aktualności z kraju

Biedronka wprowadza nowy sposób oznaczania cen. Jak teraz to będzie wyglądać i co musisz wiedzieć

Ignacy Michałowski1 września 2023Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
Biedronka
Biedronka

Od początku roku 2023 obowiązuje unijna dyrektywa Omnibus, która wprowadza różne zmiany w przepisach dotyczących sprzedaży detalicznej, w tym nakaz informowania klientów o najniższej cenie produktu 30 dni przed rozpoczęciem promocji. Wielu sklepów miało początkowo trudności z interpretacją i wdrożeniem nowych przepisów, a jednym z takich przypadków była Biedronka, która próbowała wprowadzić własne oznaczenie cen, jednak teraz zmienia swoje podejście.

Dyrektywa Omnibus ma na celu zwiększenie transparentności i ochrony konsumentów na rynku detalicznym, umożliwiając im lepsze zrozumienie cen i promocji. Jednym z kluczowych elementów tej dyrektywy jest wymóg informowania klientów o najniższej cenie danego produktu co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem promocji. To daje klientom możliwość lepszego planowania swoich zakupów i zapobiega wprowadzaniu fałszywych rabatów, które mogłyby wprowadzać ich w błąd.

Biedronka, będąca jednym z największych detalistów w Polsce, również musiała dostosować się do tych nowych przepisów. Przyjęcie własnych oznaczeń cen było jednym z kroków podejmowanych w celu spełnienia wymogów dyrektywy, ale teraz, prawdopodobnie w odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów i klarowność przepisów, zmienia swoje podejście do informowania klientów o cenach i promocjach.

Wprowadzenie dyrektywy Omnibus ma na celu ujednolicenie przepisów dotyczących sprzedaży detalicznej w całej Unii Europejskiej, co ma przyczynić się do bardziej uczciwego i przejrzystego rynku dla konsumentów. Sklepy, w tym Biedronka, muszą działać zgodnie z tymi przepisami, co wprowadza nowe standardy w obszarze informacji cenowych dla klientów.

Biedronka zmienia oznaczenia promocji

Na samym początku, sieć Biedronka stosowała własne oznaczenia cen w swoich promocjach. W przypadku produktów w ofercie promocyjnej, widniała informacja o tzw. cenie referencyjnej, jednak sklep nie dostarczał jasnego wyjaśnienia, co tak naprawdę to oznaczenie oznaczało. W rzeczywistości, cena referencyjna była po prostu najniższą ceną obowiązującą za dany produkt w ciągu 30 dni poprzedzających rozpoczęcie promocji. Niemniej jednak, brak klarownych wyjaśnień i interpretacji tego terminu budził wątpliwości i niezadowolenie klientów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) już na wczesnym etapie wprowadzenia dyrektywy Omnibus zauważył problem i skierował uwagę na niejasność w oznaczeniach stosowanych przez Biedronkę. W odpowiedzi na to, urzędnicy postanowili stworzyć konkretne wytyczne dotyczące prezentowania cen 30 dni przed rozpoczęciem promocji.

W związku z tym, Biedronka była zmuszona wprowadzić zmiany w swoim podejściu do informowania klientów o cenach. Wcześniej informacje o cenie referencyjnej były dostępne w gazetkach promocyjnych i w sklepach, ale teraz sklep całkowicie zrezygnował z tego terminu. Aktualnie w materiałach promocyjnych oraz w sklepach widnieje jedynie informacja o najniższej cenie z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki cenowej.

Prawnik reprezentujący Biedronkę potwierdził, że te zmiany były wprowadzane w odpowiedzi na wytyczne UOKiK-u, co miało na celu zapewnienie większej przejrzystości i zrozumienia dla klientów, co do cen i promocji oferowanych przez sklep. To ważne, aby klienci mogli dokładnie śledzić i porównywać ceny, co pomaga w podejmowaniu informowanych decyzji zakupowych.

Biedronka Sklep sklep biedronka
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Wigilia

Polsat ujawnia datę „Kevina”. Miliony Polaków znów zasiądą przed TV w Wigilię 2025.

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.