Jeden z czołowych banków w Polsce, a mianowicie PKO Bank Polski, wkrótce przystąpi do wprowadzenia blokady na pewne konta swoich klientów. Szczęśliwie jednak, wszyscy klienci posiadający rachunek w PKO BP mają pełne 30 dni, aby uniknąć tej sytuacji. Wystarczy podjąć jedną prostą czynność.
Jak ogłoszono 9 sierpnia bieżącego roku na oficjalnej stronie internetowej PKO Banku Polskiego, chodzi o konieczność aktualizacji dokumentu tożsamości. By to skrótować, w sytuacji, gdy dokument tożsamości, który został dostarczony do banku, straci swoją ważność, po upływie 30 dni, z powodów związanych z bezpieczeństwem, dostęp do części funkcji w aplikacji IKO oraz serwisie iPKO zostanie częściowo ograniczony. W związku z tym, to właśnie idealny moment, by zweryfikować, czy dokument służący do identyfikacji w banku nie utracił przypadkiem swojej aktualności.
Dla Twojej wygody i bezpieczeństwa, warto skorzystać z tego okresu, by upewnić się, że Twój dokument tożsamości jest aktualny i niezagrożony, aby móc nadal swobodnie korzystać z usług bankowych bez przerw.
Co trzeba zrobić?
Aby nadal móc korzystać z pełnej gamy funkcji, konieczne jest dokonanie aktualizacji dokumentu. Możliwe jest to zrealizować na dwa różne sposoby: poprzez platformę internetową IKO lub serwis iPKO.
W aplikacji IKO:
- Otwórz aplikację i zaloguj się.
- Kliknij na swój profil, który znajduje się w lewym górnym rogu.
- Przejdź do sekcji „Twoje dane”.
- Wybierz opcję „Dokument tożsamości”.
- Następnie, kliknij na „Zmień dokument tożsamości”.
W serwisie iPKO:
- Zaloguj się do serwisu iPKO.
- Przejdź do swojego profilu, który znajduje się w prawym górnym rogu.
- Otwórz ustawienia.
- Wybierz sekcję „Profil i dane”.
- Kliknij na „Dokument tożsamości”.
- Następnie, wybierz opcję „Zmień”.
Należy pamiętać, że przeprowadzenie tej aktualizacji jest niezbędne, aby zapewnić ciągłość korzystania z dostępnych funkcji. Wybór między aplikacją IKO a serwisem iPKO pozwala na elastyczność i możliwość dostosowania procedury do własnych preferencji.