Według wyników badania przeprowadzonego przez GfK, o których informuje dzisiaj, czyli 11 września, sieć sklepów Biedronka ma obecnie zasięg obejmujący niemal 32 miliony mieszkańców Polski. To ogromna skala, a niektórzy z tych klientów z pewnością korzystają z samochodów, aby dotrzeć do sklepów Biedronka. W odpowiedzi na tę sytuację, dyskont już potwierdził wprowadzenie zmian na swoich parkingach – część z nich zostanie zrealizowana w najbliższych miesiącach, a bardziej ambitne plany zostaną zrealizowane w przyszłym roku. Te zmiany mogą przynieść radość niektórym kierowcom.
Jeden z najpopularniejszych dyskontów w kraju
Na zakończenie roku 2022, sieć sklepów Biedronka mogła już pochwalić się liczbą 3395 placówek na terenie kraju. Tym samym Jeronimo Martins Polska awansował na pozycję największego pracodawcy w Polsce, wyprzedzając dotychczasowego lidera, czyli Pocztę Polską. Pod koniec 2022 roku, w popularnym dyskoncie pracowało imponujące 80 tysięcy osób. Placówki Biedronki rozlokowane są w ponad 1300 miastach i miejscowościach, co sprawia, że codziennie odwiedza je około 4 milionów klientów (wyłączając dni niedzielne niehandlowe i dni ustawowo wolne).
Ten niezwykły sukces Biedronki jest wynikiem nieustannego rozwoju i dostosowywania się do potrzeb klientów. Sieć sklepów stała się synonimem dostępności, konkurencyjnych cen i szerokiego asortymentu, co przyciąga klientów z różnych regionów Polski. Jednak osiągnięcie pozycji największego pracodawcy w kraju nie tylko świadczy o jej popularności, ale także o jej społecznym i gospodarczym wpływie na naszą gospodarkę. Firma ta staje się kluczowym graczem na rynku, zarówno w kontekście zatrudnienia, jak i rozwoju biznesu. W kolejnych latach możemy spodziewać się dalszego rozszerzania sieci Biedronka oraz wzmocnienia jej pozycji na rynku.
Rewolucja na parkingach Biedronki
Według informacji Biedronka planuje do końca 2023 roku wyposażyć część swoich sklepów w stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Warto zaznaczyć, że pod koniec czerwca bieżącego roku w Polsce zarejestrowano już 80 232 samochody osobowe „z wtyczką”, z czego 40 780 to pojazdy elektryczne, a 39 452 to hybrydy typu plug-in. Zjawisko to nie pozostaje obojętne dla rynku ładowania, który rozwija się wraz z rosnącą liczbą takich pojazdów na naszych drogach. Na koniec pierwszego półrocza 2023 roku działało już 2885 ogólnodostępnych stacji ładowania, co stanowi 5709 punktów ładowania.
Biedronka współpracuje w dziedzinie ładowania aut elektrycznych z firmą Powerdot. Warto przypomnieć, że na mocy niedawno przyjętego prawa, właściciele parkingów zlokalizowanych przy nieruchomościach niebędących obiektami mieszkalnymi mają obowiązek zainstalowania ładowarek, jeśli na parkingu jest więcej niż 20 miejsc.
Do końca bieżącego roku na parkingach sklepów Biedronka planuje zainstalować 150 punktów ładowania samochodów elektrycznych o mocy 120 kW. Dzięki temu będzie można naładować baterię samochodu o pojemności 50 kWh do pełna w mniej niż pół godziny. Ambicje firmy na kolejny rok są imponujące, ponieważ do końca 2024 roku sieć planuje dysponować łącznie 600 ładowarkami. Te ładowarki będą dostępne zarówno w dużych miastach, jak i w małych miejscowościach, co ma umożliwić komfortową podróż po Polsce, korzystając tylko z tych ładowarek. Warto również dodać, że szef polskiego oddziału firmy Powerdot ujawnił, że płatności za korzystanie z ładowarki będzie można dokonywać kartą, co eliminuje potrzebę używania dodatkowych aplikacji mobilnych.
To może być największy w Polsce system ładowania aut prądem stałym
Jeśli projekt realizowany przez Biedronkę i firmę Powerdot zakończy się sukcesem, wówczas powstanie w Polsce największy dostępny publicznie system ładowania samochodów elektrycznych prądem stałym. Ten nowoczesny system będzie dostępny dla praktycznie wszystkich pojazdów elektrycznych. Naszym celem jest uczestnictwo w ekologicznej rewolucji, ponieważ jednym z kluczowych elementów naszego modelu zrównoważonego rozwoju jest troska o środowisko naturalne. Pragniemy stać się liderem tej rewolucji, podobnie jak jesteśmy liderem na krajowym rynku spożywczym.
Projekt ten ma potencjał znacząco wpłynąć na popularyzację pojazdów elektrycznych w Polsce i przyczynić się do redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery. To ważny krok w kierunku zrównoważonej mobilności i ochrony środowiska, a my jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do tego procesu. Nasza firma angażuje się w rozwijanie innowacyjnych rozwiązań, które wpisują się w ideę odpowiedzialnego biznesu i wspierają walkę z problemami związanymi z zmianami klimatycznymi. Dlatego właśnie staramy się być liderem w dziedzinie zrównoważonej mobilności, podobnie jak jesteśmy liderem w branży spożywczej.