Potężna firma mediów społecznościowych, Meta, wprowadza nowy system subskrypcyjny, który będzie dostępny dla użytkowników Facebooka i Instagrama w Unii Europejskiej oraz Szwajcarii. Ten nowy model usług zostanie uruchomiony w listopadzie.
Meta podkreśla, że użytkownicy korzystający z obu platform, którzy nie chcą ponosić dodatkowych opłat, nadal będą mogli korzystać z swoich kont. Jednak aby to zrobić, będą musieli wyrazić zgodę na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Dla tych internautów, którzy chcieliby uniknąć reklam, dostęp będzie wiązał się z opłatami. Te jednak nie będą niskie.
Aby uzyskać dostęp do wersji online, użytkownicy będą musieli zapłacić około 9,99 euro miesięcznie. Jeśli chodzi o dostęp mobilny na urządzenia z systemami iOS i Android, cena wyniesie 12,99 euro miesięcznie. Warto zaznaczyć, że subskrypcja będzie obejmować wszystkie połączone konta na Facebooku i Instagramie, a ceny uwzględniają już opłaty pobierane przez platformy Apple i Google.
Meta informuje, że do 1 marca przyszłego roku subskrypcja obejmie wszystkie połączone konta w tzw. „Centrum kont użytkownika”. Po tej dacie, użytkownicy, którzy chcieliby dodać kolejne konta, będą musieli zapłacić dodatkowo (6 lub 8 euro miesięcznie, w zależności od tego, czy chodzi o wersję online czy mobilną). Ta kontrowersyjna polityka giganta mediów społecznościowych jest odpowiedzią na spór z unijnymi organami regulacyjnymi, które domagają się, aby firma Marka Zuckerberga przestała wykorzystywać dane osobowe internautów w Europie do celów ukierunkowywania reklam bez ich wyraźnej zgody.