Każdego tygodnia banki przeprowadzają planowane prace serwisowe, które mogą wpływać na dostępność różnych usług bankowych. Najbliższy weekend nie będzie wyjątkiem – aż 12 banków zapowiedziało przerwy techniczne, które mogą powodować czasowe utrudnienia dla klientów. Przygotowanie się na te przerwy jest kluczowe, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek podczas korzystania z usług bankowych. Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje na temat planowanych przerw technicznych w poszczególnych bankach.
PKO BP
- Termin: Niedziela, 00:00-06:00
- Usługi niedostępne: Serwis internetowy iPKO, płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi Płacę z iPKO
- Usługi działające bez zakłóceń: Karty płatnicze, aplikacja IKO
ING Bank Śląski
- Termin: Sobota, 08:00-16:00
- Usługi niedostępne: Moduł Makler w Moim ING
- Termin: Niedziela, 08:40-09:40
- Usługi niedostępne: Przelewy ekspresowe typu BlueCash, doładowania gier, multimediów i kart podarunkowych w Moim ING
mBank
- Termin: Sobota, 07:00-18:00
- Usługi niedostępne: Usługa eMakler, maklerska aplikacja mBank Giełda
Bank Millennium
- Termin: Noc z soboty na niedzielę, 01:00-04:20
- Usługi niedostępne: Aplikacja mobilna, Millenet
- Usługi działające bez zakłóceń: Płatności kartą, wypłaty gotówki z bankomatów
- Zalecenie: Aktywacja nowej karty przed rozpoczęciem prac serwisowych
BNP Paribas
- Termin: Noc z wtorku na środę, 22:00-01:00
- Usługi niedostępne: Serwis www.bnpparibas.pl
- Usługi działające: Systemy transakcyjne, numery infolinii, zastrzeganie kart
Velo Bank
- Termin: Noc z soboty na niedzielę, 23:50-08:00
- Usługi niedostępne: Bankowość internetowa, mobilna, Blik, płatności kartą online
Credit Agricole
- Termin: Noc z soboty na niedzielę, 23:00-09:00
- Usługi niedostępne: Serwisy CA24 (eBank, mobilny, tekstowy), automatyczny serwis telefoniczny IVR, płatności internetowe Przelew Online, płatności Blik, powiadomienia SMS o transakcjach kartą
- Usługi działające: Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych, wypłaty z bankomatów
- Zalecenie: Posiadanie gotówki na wszelki wypadek
Santander Consumer Bank
- Termin: Niedziela, 03:30-05:00
- Usługi niedostępne: Aplikacja mobilna, bankowość internetowa
Bank BPH
- Termin: 17-05-2024, 22:00 – 18-05-2024, 18:00
- Usługi niedostępne: System Bankowości Internetowej, informacje o kursach walut
Bank Pocztowy
- Termin: Sobota, 03:00-08:00
- Usługi niedostępne: Transakcje kartą w internecie z usługą 3D Secure, dodawanie kart do portfela cyfrowego (XIAOMI PAY, GARMIN PAY, GOOGLE PAY, APPLE PAY)
Toyota Bank
- Termin: Sobota, 05:00 – Niedziela, 05:00
- Usługi niedostępne: System Bankowości Elektronicznej, autoryzacja płatności kartowych, Automatyczny Serwis Telefoniczny, wyciągi, szybkie płatności
Bank Nowy S.A.
- Termin: Sobota, 00:00-04:30
- Usługi niedostępne: Obsługa kart płatniczych
Jak się Przygotować?
- Sprawdź Harmonogram Prac: Upewnij się, że znasz dokładne godziny przerw technicznych w swoim banku.
- Zapewnij Sobie Gotówkę: W czasie przerw technicznych dostęp do niektórych usług może być ograniczony, więc warto mieć przy sobie gotówkę.
- Zaplanowane Transakcje: Przelewy, płatności i inne operacje bankowe zaplanuj na czas przed przerwami.
- Aktywuj Nowe Karty: Jeśli masz nową kartę płatniczą, aktywuj ją przed rozpoczęciem prac serwisowych.
- Zabezpiecz Dostęp do Konta: Sprawdź, czy masz aktualne dane kontaktowe w banku, na wypadek konieczności kontaktu.
Planowane przerwy techniczne mogą być uciążliwe, ale odpowiednie przygotowanie pozwoli uniknąć problemów. Znajomość harmonogramu prac serwisowych i wprowadzenie kilku prostych środków ostrożności może zminimalizować wpływ przerw na Twoje codzienne życie. Banki starają się przeprowadzać prace serwisowe w taki sposób, aby jak najmniej zakłócać dostępność swoich usług, jednak warto być świadomym i przygotowanym na wszelkie ewentualności.