Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Z ostatniej chwili - Kryzys energetyczny stanie się jeszcze gorszy wraz ze spadkiem poziomu wody w Renie
Z ostatniej chwili

Kryzys energetyczny stanie się jeszcze gorszy wraz ze spadkiem poziomu wody w Renie

Ignacy Michałowski19 lipca 2022Brak komentarzy
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
bridge 192982 1280

Według prezesa niemieckiego związku pracodawców Niemcy stoją w obliczu największego kryzysu, jaki miał każdy kraj, to stanie się jeszcze gorszy, ponieważ obniżający się poziom wody w Renie, która historycznie była kluczową arterią tranzytową infrastruktury przez Niemcy, nadal spada, a przepływ towarów do Europy śródlądowej zaczyna się wyginać, grożąc już historyczny kryzys jeszcze gorszy.

rhine%20river

Alarmujący brak wody przyczynia się do problemów z zaopatrzeniem w produkty ropopochodne w Szwajcarii i uniemożliwia co najmniej dwóm elektrowniom w Niemczech zdobycie całego potrzebnego węgla, a co więcej, przewiduje się, że gorące letnie temperatury na kontynencie wzrosną jeszcze bardziej w nadchodzącym tygodniu , co prowadzi do jeszcze niższych poziomów wody.

800-kilometrowa (1288-kilometrowa) rzeka Ren biegnie od Szwajcarii aż do Morza Północnego i służy do transportu dziesiątek milionów ton towarów przez Europę śródlądową. Ale przy najniższym poziomie wody w ciągu roku od 15 lat, istnieje limit paliwa, węgla i innych ważnych ładunków, które barki mogą przewozić w górę iw dół rzeki.

Niski poziom wody na Renie oznacza, że ​​barki przewożące produkty naftowe typu średniego destylatu – zazwyczaj olej napędowy/olej napędowy – za Kaub w Niemczech, są ograniczone do załadowania około 30% pojemności, według firmy usług brokerskich Riverlake.

Załadunek barki w centrum energetycznym Amsterdam-Rotterdam-Antwerpia (lub ARA), który może przewieźć 2,5 tys. ton przy pełnym załadowaniu, jest ograniczony do około 800 ton, jeśli płynie do miejsc poza Kaub. Jak pokazano poniżej, poziom wody w Kaub obniżył się w ostatnich dniach i jest najniższy sezonowo od co najmniej 2007 roku. Według Riverlake, dalsze spadki wielkości załadunku dla barek przewożących średnie destylaty z ARA do śródlądowych miejsc poza Kaub są oczekiwane w najbliższych dniach.

rhine%20water%20level

To – w połączeniu z problemami z przepustowością niemieckich kolei – oznaczało, że Szwajcaria ma problemy z dostawami produktów naftowych, głównie oleju napędowego/opałowego, według Avenergy Suisse, organizacji zrzeszającej importerów paliw w kraju śródlądowym.

Niski poziom wody w Renie w połączeniu z problemami z przepustowością niemieckich kolei to powody, powiedział dyrektor zarządzający Roland Bilang dla agencji Bloomberg, dodając, że problemy z dostawami dotyczą głównie oleju napędowego/oleju opałowego.

„Od czasu do czasu zdarzało się, że do Szwajcarii nie można było przewieźć wystarczającej ilości produktów naftowych i dlatego konieczne było wykorzystanie zapasów obowiązkowych”. Biland zaleca gospodarstwom domowym wcześniejsze napełnianie zbiorników oleju opałowego.

Tymczasem Bloomberg donosi, że elektrownie w Mannheim i Karlsruhe w Niemczech, zarządzane przez Grosskraftwerk Mannheim i EnBW, mają problemy z pozyskiwaniem węgla z powodu płytkiej wody – podobnie jak kraj obawia się, że Rosja nie uruchomi ponownie przepływów na kluczowym gazociągu . Firmy stwierdziły, że ich działalność wytwórcza nie jest obecnie naruszona.

Ze względu na napięty rynek węglowy i niski poziom Renu, który utrudnia dostawę paliwa, tylko 65% niemieckich mocy węglowych będzie dostępnych w nadchodzących miesiącach, według analityka S&P Global Commodity Insights, Sabriny Kernbichler. To zła wiadomość dla kraju, którego największe zakłady energetyczne zaczynają wyczerpywać rezerwy natgas w wyniku wstrzymania dostaw Nord Stream 1, narażając miliony Niemców na zamrożenie, jeśli kraj nie uzupełni zapasów przed zimą.

Niemcy importują również produkty naftowe w górę Renu, w tym paliwo i olej opałowy. Według Herberta Rabla, rzecznika Tankstellen-Interessenverband eV, reprezentującego dzierżawców i właścicieli stacji paliw w Niemczech, obecnie w kraju nie brakuje benzyny ani oleju napędowego.

Według rzecznika firmy Shell, który jest właścicielem rafinerii Wesseling i Godorf nad Renem, monitoruje sytuację.

kryzys kryzys energetyczny
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Add A Comment

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Wigilia

Polsat ujawnia datę „Kevina”. Miliony Polaków znów zasiądą przed TV w Wigilię 2025.

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.