Amerykańska firma Starbucks ogłosiła w poniedziałek, że zamierza opuści rynek rosyjski.
Starbucks z siedzibą w Seattle ma 130 sklepów w Rosji, obsługiwanych przez jej licencjobiorcę Alshaya Group, i zatrudnia prawie 2000 pracowników w tym kraju.
Starbucks nie przedstawił szczegółów finansowych skutków uwolnienia.
Na początku marca Starbucks zamknął swoje sklepy i zawiesił wszelką działalność handlową w Rosji, w tym dostawy swoich produktów do tego kraju.
Starbucks, który otworzył swój pierwszy sklep w Rosji w 2007 roku, powiedział, że będzie nadal wspierać swoich pracowników, w tym wypłacać im pensje przez sześć miesięcy.
Decyzja Starbucks o zakończeniu działalności w Rosji różni się od podejścia przyjętego przez niektóre inne zagraniczne firmy.
W zeszłym tygodniu McDonald’s poinformował, że sprzedaje swoje restauracje w Rosji swojemu lokalnemu licencjobiorcy Alexander Govor w celu zmiany marki pod nową nazwą, ale zachowa swoje znaki towarowe, podczas gdy francuskie Renault sprzedaje swój większościowy udział w największym rosyjskim producencie samochodów z możliwość odkupienia stawki.