Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków wszczął dochodzenie w sprawie Google za nieuczciwą konkurencję w sektorze technologii marketingowych, podała agencja w oświadczeniu.
„Stos technologii reklamowych” to złożony zestaw usług, które ułatwiają sprzedaż powierzchni reklamowej online pomiędzy sprzedawcami (np. wydawcami, gazetami, dostawcami treści) a kupującymi (reklamodawcami).
Urząd zauważa, że Google ma bardzo silną pozycję na różnych poziomach technologii reklamowych, za które pobiera opłaty zarówno od wydawców, jak i klientów.
„Konkurencji i Rynku prowadzi kontrolę trzech kluczowych ogniw tego łańcucha, w każdym, z których Google jest właścicielem największego dostawcy usług” – napisano.
Urząd bada, czy praktyki Google w tych częściach stosu technologii reklamowych nie naruszają konkurencji.
POLECAMY: Media: Samsung i Apple nadal certyfikują nowe gadżety w Rosji
„Urząd jest również zaniepokojony faktem, że Google mógł wykorzystywać swój serwer dla wydawców oraz swoje platformy z priorytetem dla konsumentów do nielegalnego wspierania własnych usług ad-sharingu, podejmując jednocześnie kroki w celu wykluczenia usług oferowanych przez konkurencję” – napisano w raporcie.