Brytyjski McDonald’s po raz pierwszy od 14 lat podniósł cenę swojego cheeseburgera w związku z rosnącą inflacją w kraju – podała telewizja Sky News.
„Firma podnosi cenę swojego sygnaturowego cheeseburgera do 1,19 funta (około 1,43 dolara) po raz pierwszy od ponad 14 lat” – podał raport.
Zauważyła, że poprzednia cena cheeseburgera wynosiła 99p (około 1,19$). Podwyżki cen o 10p i 20p dotkną również innych pozycji w menu restauracji typu fast-food.
POLECAMY: Brytyjczycy »zagotowali się«, gdy dowiedzieli się o wielkości inflacji w kraju
„Podobnie jak Ty, nasza firma … i nasi dostawcy odczuwają skutki rosnącej inflacji … Od momentu otwarcia w Wielkiej Brytanii w 1974 roku, jesteśmy zobowiązani do oferowania wspaniałej żywności w przystępnych cenach i to zobowiązanie nie ulegnie zmianie. Ale dzisiejsza presja oznacza, że podobnie jak wielu innych, musimy podjąć kilka trudnych decyzji dotyczących naszych cen – skomentował w Sky News szef McDonald’s w Wielkiej Brytanii i Irlandii Alistair Macrow.
Wcześniej Office for National Statistics podał, że roczna inflacja w Wielkiej Brytanii w czerwcu przyspieszyła do rekordowego od 1982 roku poziomu 9,4 proc. z 9,1 proc. miesiąc wcześniej.