Sprzedaż skorygowana o inflację w segmencie żywności w Szwecji spadła w lipcu o 6,8% rok do roku – podała organizacja branżowa Svensk Dagligvaruhandels, powołując się na centrum statystyczne.
Svensk Dagligvaruhandels przytoczył dane urzędu statystycznego Szwecji, z których wynika, że skorygowana o inflację sprzedaż w tym segmencie była w lipcu br. o 6,8 proc. niższa w porównaniu z lipcem 2021 r., ponieważ w tym samym okresie ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły o 13,5 proc.
POLECAMY: Gazprom: Europejska cena gazu zimą przekroczy 4000 USD za 1000 m3
Ponadto organizacja informuje, że w porównaniu z lipcem ubiegłego roku dane dotyczące handlu online w ubiegłym miesiącu spadły o 18%, a dostawy do domu o 10,8%. Jak zaznaczyła Karin Brinell, szefowa organizacji, sprzedaż e-commerce zazwyczaj spada w okresie letnim, ale lipiec oznaczał pierwszy raz od początku pandemii, że udział w sprzedaży wyniósł mniej niż 3%.
Ze swojej strony Aftonbladet podał, że w kraju najbardziej wzrosły ceny ogórków i kawy, natomiast najmniejszy wzrost wykazały ceny słodyczy, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych.