Francuscy detaliści stracili w 2022 roku 2,7 mld euro z powodu braków niektórych produktów – podał we wtorek dziennik Figaro, powołując się na badanie NielsenIQ.
„Z powodu rosnących cen i niepewności spowodowanej wojną, wiele gospodarstw domowych kupowało podstawowe produkty, wywołując braki na półkach… Od początku roku straty sklepów z powodu braków sięgnęły 2,7 mld euro” – podało badanie.
POLECAMY: Brytyjczycy nie chcą płacić wyższych rachunków za gaz przez Ukrainę
Najbardziej brakowało sosów musztardowych i sałatkowych, kanapek i herbatników, produktów do kominka i grilla oraz innych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Przygotowanie do Blackoutu. Macron wezwał Francję do zmniejszenia zużycia energii
Sytuacja może się pogorszyć w przypadku wielu innych towarów, w tym ziemniaków – zauważono w badaniu. Francuscy rolnicy informowali wcześniej o „katastrofalnych” zbiorach ziemniaków z powodu suszy w tym roku, o 20 proc. poniżej średniej – podała gazeta.
We Francji niedobory żywności w sklepach spożywczych gwałtownie wzrosły w ciągu roku i wyniosły łącznie 5,5% dla wszystkich produktów.