Kalifornijska sieć energetyczna wezwała klientów do oszczędzania energii dziewiąty dzień z rzędu w czwartek, gdy domy i firmy uruchamiają swoje klimatyzatory, aby uciec przed brutalną falą upałów, która trwa w tym dotkniętym suszą regionie od początku września.
Kalifornijski niezależny operator systemu (ISO), operator sieci w większości stanu, powiedział, że dotychczasowe wysiłki na rzecz ochrony konsumentów w tym tygodniu były kluczowe, aby pomóc sieci uniknąć rotacyjnych przestojów. Popyt na energię w ISO osiągnął najwyższy poziom we wtorek, podczas gdy ceny we wtorek i środę osiągnęły dwuletnie maksima, po czym spadły w czwartek.
ISO ponownie wydała ostrzeżenie i wezwała mieszkańców, aby nie ładowali swoich pojazdów elektrycznych, nie używali dużych urządzeń i wyłączali światła między godziną 16 a 21. To dlatego, że państwo po części polega na energii słonecznej. Kiedy słońce zachodzi, energia słoneczna przestaje działać.
Według AccuWeather wysokie temperatury w Sacramento, stolicy stanu, we wrześniu przekraczały codziennie 100 stopni Fahrenheita i według AccuWeather prognozowano, że w czwartek osiągną 111 stopni F, a w piątek 106 F, zanim nadejdzie fala upałów.
W środowy wieczór ISO ogłosiło, że kończy swój „Alert o zagrożeniu energetycznym” na poziomie 3 „bez zrzutów ładunku na noc. Ochrona konsumentów odegrała dużą rolę w ochronie niezawodności sieci elektrycznej”.
Prognozowane przez ISO zapotrzebowanie na moc wyniesie 51 361 megawatów (MW) w czwartek i 48 897 MW w piątek. Można to porównać ze wstępnym rekordem 52 061 MW we wtorek, który pobił poprzedni rekord wszech czasów wynoszący 50 270 MW w 2006 roku.
ISO potwierdziło w środę, że doszło do nieporozumienia z regionalną firmą użyteczności publicznej w północnej Kalifornii, co doprowadziło do nieplanowanych przerw w dostawie prądu na początku tego tygodnia.
„Szkoda, że mieliśmy problem z komunikacją”, powiedział Elliot Mainzer, dyrektor generalny California Independent System Operator, jak donosi KCRA-3. W mieście Lodi w Central Valley zarządcy miasta powiedzieli , że wtorkowa awaria, która doprowadziła do utraty zasilania przez 1400 klientów, została zrealizowana „przez pomyłkę”.
Ponieważ ISO wydał w tym tygodniu ostrzeżenia, pojawiły się pytania, czy sieć stanowa jest w stanie obsłużyć powszechne użytkowanie pojazdów elektrycznych. W zeszłym miesiącu Kalifornijska Rada ds. Zasobów Powietrznych jednogłośnie przegłosowała wycofanie samochodów napędzanych gazem na rzecz elektrycznych do 2035 r.
Kilku anonimowych kierowców z Kalifornii, z którymi kilka dni temu udzieliło wywiadów KTLA-TV, wyraziło zaniepokojenie alarmami.
„Jeśli nie możemy zrobić tego dzisiaj, jak zrobimy, gdy wszystko musi być elektryczne?” zapytał jeden kierowca. „Jeśli nie masz domowej ładowarki, to absolutna katastrofa”, powiedziała stacji właścicielka pojazdu elektrycznego o imieniu Rebecca.