Amerykańska korporacja Yum! Brands rozpoczął proces przenoszenia rosyjskiego biznesu do lokalnego partnera. Nabywcą majątku o szacowanej wartości 1,3 mld rubli była struktura franczyzowa grupy spółek Food Service.
Nowy właściciel jest zobowiązany do zmiany nazwy wszystkich 1000 zakładów KFC w Rosji na Rostic’s. Eksperci nie wykluczają, że nie wszyscy franczyzobiorcy będą chcieli pracować pod tą marką, a wynajmujący podniosą stawki czynszowe dla nowych partnerów – podaje Kommersant , powołując się na jego źródła.
Mniam! Marki w dniu dzisiejszym, 24 października, podpisały umowę sprzedaży 70 restauracji własnych sieci KFC z franczyzobiorcą Iżewsk – Smart Service LTD LLC. Ostateczne zamknięcie transakcji spodziewane jest pod koniec 2022 roku.
W Rosji jest około 1000 restauracji KFC. Struktura Yum! Brands LLC „Yam Restaurants Russia” zarządza około 70 zakładami KFC w Federacji Rosyjskiej. W marcu 2022 r. Yum! Brands zawiesiło działalność własnych restauracji KFC w Federacji Rosyjskiej oraz inwestycje na rynku rosyjskim.
Wcześniej informowano, że niemiecka firma SAP, produkująca oprogramowanie dla organizacji, odkłada wycofanie się z agresywnego kraju Rosji ze względu na to, że nie może znaleźć nabywcy dla swojego oddziału. Wcześniej firma zapowiadała, że opuści Federację Rosyjską przed końcem 2022 roku.
SAP nadal ma roczne umowy serwisowe w Rosji, które musi utrzymać lub zmierzyć się z ryzykiem prawnym. Poinformował o tym Reuters , powołując się na własne źródła.
„SAP jest w pełni zaangażowany w jak najszybszą likwidację naszej działalności w Rosji. Jednak ostatnie zmiany prawne w Rosji ograniczyły nasze możliwości dotyczące ostatnich kroków naszego wyjścia” – powiedział rzecznik firmy.
2 komentarze
a kiedy opuści Polskę, żeby można było wprowadzić własną markę….? yankee go home!
Beda zdrowsi.