W Niemczech sieć fast-foodów KFC prowadziła kampanię promocyjną w rocznicę pogromu Żydów, który przeszedł do historii jako Kristallnacht – pisze The Algemeiner.
„Dzień Pamięci o Nocy Kryształowej: poczęstuj się delikatnym serem i chrupiącym kurczakiem” – głosił mailing skierowany do klientów na ich urządzeniach mobilnych.
Artykuł precyzuje, że sieć rozesłała później komunikaty z przeprosinami, nazywając incydent błędem technicznym. Mimo to akcja zdążyła wywołać negatywne reakcje w mediach społecznościowych i ze strony organizacji żydowskich.
POLECAMY: Polacy wyśmiali oskarową nagrodę Zełenskiego
Wicedyrektor ds. europejskich Anti-Defamation League (organizacji powołanej do zwalczania wszelkich przejawów antysemityzmu i prześladowania Żydów w USA) również wyraził przerażenie. – przyp. red.) skrytykował również KFC.
„Jak możesz być tak nieogarnięty w kwestii Kristallnacht, KFC? Wstydź się!” – napisała.
W nocy 9 listopada 1938 roku, znanej jako Noc Kryształowa, w całych Niemczech doszło do pogromów Żydów z udziałem paramilitarnych nazistowskich oddziałów szturmowych i ludności cywilnej.