Użytkownicy jednego z najpopularniejszego banku w Polsce zgłaszają problemy z dostępem do swoich kont i możliwością wykonywania przelewów za pośrednictwem aplikacji.
Awaria w PKO BP
Zaniepokojeni klienci banku PKO BP informowali o tym, że aplikacja banku nie ładuje się tak jak powinna. Skalę zjawiska pokazują zgłoszenia w serwisie Downdetector. Problemy zgłaszali mieszkańcy wszystkich miast w Polsce. Klienci skarżą się głównie na niedziałającą aplikację mobilną.
Podczas próby logowania otrzymamy komunikat:
PKO BP ostrzega przed działaniami oszustów i fałszywymi e-mailami
Klienci powinni szczególnie uważać na załącznik do otrzymanego maila. Zawiera on bowiem złośliwe oprogramowanie.
Jego otwarcie jest więc skrajnie niebezpieczne. Może się bowiem skończyć utratą kontroli nad swoimi oszczędnościami oraz kontem i prowadzić do utraty ogromnych pieniędzy.
Jak nie dać się oszukać? PKO BP radzi
– Sprawdzaj, kto jest nadawcą i adresatem wiadomości. Zastanów się też, czy na pewno powinieneś ją dostać. Zwracaj uwagę na błędy językowe – mogą wskazywać, że masz do czynienia z oszustwem – zaznaczają przedstawiciele największego polskiego banku.