Rewolucyjne nowe paliwo przeszło z fazy testów do produkcji. Faza pilotażowa będzie produkować ponad 34 000 litrów rocznie, a ostatecznie projekt zostanie rozszerzony. Docelowo fabryka w Punta Arenas w Chile powinna mieć roczną zdolność produkcyjną na poziomie 145 mln litrów. Kiedy nowe paliwo pojawi się na stacjach benzynowych i kto może z niego korzystać?
Nowe paliwo już w fazie produkcji
Porsche wraz ze swoimi międzynarodowymi partnerami rozpoczęło pod koniec grudnia produkcję paliw syntetycznych w Punta Arenas w Chile. To pierwszy tak wielki projekt dotyczący epaliw w historii i wszystko wskazuje na to, że ma duże szanse powodzenia.
Obiekt został zainaugurowany w obecności chilijskiego ministra energii Diego Pardowa. Członkowie zarządu Porsche, Barbara Frenkel i Michael Steiner, dokonali uroczystego tankowania Porsche 911 przy użyciu pierwszego syntetycznego paliwa wyprodukowanego na miejscu.
W fazie pilotowym tempo wytwarzania nowego paliwa jest nieco „spowalniane”. To około 130 000 galonów (34 000 litrów) rocznie. Będzie wykorzystywany w projektach takich jak Porsche Mobil 1 Supercup i Porsche Experience Center.
Po zakończeniu fazy pilotażowej projekt zostanie rozszerzony Do połowy stulecia obiekt będzie produkował 55 mln litrów e-paliwa, a być może nawet 550 mln litrów e-paliwa rocznie.
Rewolucja na stacjach
Barbara Frenkel, członek zarządu Porsche AG: – Porsche podąża ścieżką podwójnego e: e mobilność i e paliwo jako technologia uzupełniająca. Korzystanie z tych drugach ogranicza emisję CO2. Patrząc na cały sektor ruchu, przemysłowa produkcja paliw syntetycznych powinna być wciąż rozwijana na całym świecie. Dzięki temu zakładowi, Porsche odgrywa znaczącą rolę w tym aspekcie.
Chile nie zostało wybrane przez przypadek. Wiejący przez 270 dni w roku wiatr umożliwia pracę turbin wiatrowych z pełną wydajnością. Poza tym, Punta Arenas znajduje się w pobliżu Trasy Magellana, dzięki czemu nowe paliwo można łatwo transportować i dystrybuować przy użyciu istniejącej już infrastruktury.
Nowe paliwo receptą na całe zło?
Niemiecki producent samochodów chce być neutralny pod względem emisji CO2 do 2030 r. W całym łańcuchu dostaw Porsche zainwestowało ponad 100 milionów dolarów w rozwój i produkcję paliw elektronicznych. W przyszłości mają powstać kolejne fabryki produkujące to paliwo w Stanach Zjednoczonych i Australii
Michael Steiner, członek zarządu Porsche: – Potencjał eFuels jest ogromny Obecnie na świecie jeździ ponad 1,3 miliarda pojazdów z silnikami spalinowymi. Wielu z nich będzie w trasie przez dziesięciolecia. Paliwa elektryczne oferują właścicielom istniejących pojazdów alternatywę niemal neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako producent silników o wysokich osiągach, Porsche ma duże doświadczenie w dziedzinie paliw