Producent czekoladowych cukierków M&M’s, należący do amerykańskiej firmy Mars, ogłosił decyzję o bezterminowym usunięciu mówiących cukierków z reklam produktów w związku z kontrowersjami społecznymi wywołanymi zmianami wizerunków postaci.
POLECAMY: Tęczowe cukierki Skittles nie nadają się do spożycia przez ludzi?
W 2022 roku firma przeprojektowała postacie, co wywołało falę niezadowolenia, w tym krytykę zastąpienia zielonych cukierkowych butów trenerami. Jak donoszą media, gospodarz Fox News Tucker Carlson wyśmiał zmiany, a użytkownicy TikTok skrytykowali firmę za rzekome odebranie zielonej postaci jej seksapilu.
„W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy szereg zmian w naszym ulubionym gadającym cukierku. Nie byliśmy pewni, czy ktoś w ogóle zwróci na to uwagę. I na pewno nie sądziliśmy, że rozsadzi to internet. Obecnie zdajemy sobie sprawę, że nawet cukierkowe buty mogą budzić kontrowersje. To ostatnia rzecz, jakiej chciały M&M’s, bo przecież chodzi nam o łączenie ludzi. Postanowiliśmy więc wstrzymać gadające cukierki na czas nieokreślony” – napisał M&M’s na Twitterze.
Firma ogłosiła również nowego ambasadora marki, którym została amerykańska aktorka i komiczka Maya Rudolph.