Według najnowszego raportu firmy ASM Sales Force Agency, Auchan został uznany za najtańszy sklep spożywczy w Polsce w styczniu 2023 roku, podczas gdy Biedronka znalazła się na trzecim od końca miejscu, wyprzedzając jedynie Polomarket oraz sprzedaż internetową.
Według raportu, podstawowe produkty spożywcze były o 15% droższe niż przed rokiem, ze wszystkich dziesięciu analizowanych kategorii produktów, produkty tłuszczowe miały największą dynamikę wzrostu cen (56%), następnie dodatki (27%), produkty sypkie (23%) i nabiał (19%). Dane wskazują, że w 11 na 14 sieciach objętych badaniem ceny w styczniu 2023 roku były wyższe niż w grudniu 2022 roku.
Auchan nadal zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najtańszych sieci. Średni koszt koszyka zakupowego w sklepach Auchan wyniósł w styczniu 233,15 zł, co czyni go najtańszą siecią spośród badanych. Na drugim miejscu znajduje się Lidl, gdzie koszyk zakupowy kosztuje średnio 254,15 zł, a na trzecim Kaufland z koszykiem o średniej cenie 261,58 zł.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się również sieci takie jak Makro, E.Leclerc, Carrefour, Aldi, Intermarche, Netto i Dino, z koszykami zakupowymi kosztującymi średnio od 269,61 zł do 277,14 zł.
Zaskakująco, na 12. miejscu rankingu znajduje się Biedronka, której koszyk zakupowy kosztował średnio 279,95 zł w ubiegłym miesiącu. Biedronka została wyprzedzona przez Polomarket oraz kanał e-grocery, czyli sprzedaż internetową towarów spożywczych.