Francuski dom mody Louis Vuitton, którego film promocyjny został odebrany przez użytkowników jako pokazujący prorosyjskie symbole, zamieścił wiadomość z napisem „ucz się geografii”.
W niedzielę wieczorem na oficjalnym koncie Louis Vuitton na Instagramie pojawił się post z napisem „ucz się geografii” w języku ukraińskim na tle francuskiej flagi.
POLECAMY: Kawiarnia w Odessie odmówiła obsługi klientki, która zażądała menu w języku ukraińskim
Post był odpowiedzią na falę krytyki, jaką wywołał wcześniejszy wpis domu mody na portalu społecznościowym. Filmik promocyjny pokazu Louis Vuitton na Paris Fashion Week przedstawiał francuski niebieski, biały i czerwony trójkolor z namalowaną na nim czarną, dużą łacińską literą V (część logo marki).
Filmik zebrał ponad 13 tysięcy komentarzy – to rekordowa liczba dla Instagrama Louis Vuitton*. Proukraińscy użytkownicy byli oburzeni użyciem „prorosyjskich” symboli: barw flagi Donieckiej Republiki Ludowej i litery V.
Publikacja następnie zniknęła ze strony marki.
Później Mychajło Podolak, doradca Zełenskiego, potępił publikację na swoim Twitterze, zauważając, że elitarny dom mody „publicznie flirtuje z symbolami agresji”.