Na podstawie wyników badania przeprowadzonego przez Ifop na zlecenie krajowego stowarzyszenia Dons solidaires w związku z trwającym kryzysem gospodarczym, jaki wywoła wzrost cen i kosztów życia liczba Francuzów zmuszonych do oszczędzania na produktach higienicznych w kontekście kryzysu gospodarczego prawie się podwoiła w porównaniu z 2021 r.
POLECAMY: Już nie tylko ceny warzyw. Królem drożyzny jest teraz chemia
Wraz z inflacją, koszt produktów higienicznych jest nie mniej dotkliwy niż wygórowane rachunki za energię i niebotyczne ceny żywności, mówi gazeta Liberation, która publikuje wyniki badań.
„Ludzie są zmuszeni do poświęcenia dostępu do podstawowych produktów higienicznych, aby zachować zdolność do codziennego jedzenia, utrzymania ciepła, dalszego chodzenia do pracy” – powiedział gazecie Dominique Bezanson, delegat generalny stowarzyszenia Dons solidaires, które zbiera artykuły nieżywnościowe, aby następnie rozdać je najbardziej poszkodowanym obywatelom.
Jak się okazuje, w porównaniu z rokiem 2021 liczba badanych osób, które muszą kontrolować zużycie papieru toaletowego, wzrosła ponad dwukrotnie – z 6% do 13%.
Dokładnie dwukrotnie (z 6% do 12%) wzrosła liczba respondentów, którzy nie mają możliwości mycia włosów tak często, jak by chcieli.
8% respondentów bierze prysznic bez mydła i żelu, w porównaniu z 4% poprzednim razem. Mycie zębów bez pasty wykazało najmniejszy wzrost, z 4% do 7%.
Badanie Ifop dla Dons solidaires, zostało przeprowadzone w listopadzie 2022 roku: 1 501 respondentów zostało przebadanych za pomocą samoadministrowanego kwestionariusza online.