Wkrótce klienci siedmiu banków działających na terenie Polski będą mieli utrudniony dostęp do swoich usług bankowych, w tym do bankowości elektronicznej, mobilnej i płatności BLIK. W tym gronie znajdują się m.in. VeloBank, Santander, mBank, Nest Bank, BNP Paribas, Bank Pocztowy i ING Bank Śląski. Najwięcej utrudnień spodziewać się mają klienci ING Banku Śląskiego.
W dniach 25-26 marca, w nocy, klienci banku Santander nie będą mogli dokonywać płatności BLIK, ponieważ ta funkcja będzie tymczasowo niedostępna w godzinach od 23:30 do 06:00. Wskutek tych utrudnień zakupy w sieci z użyciem BLIKa będą niemożliwe.
ING Bank Śląski bez większości usług. Prace serwisowe obejmą szeroki zakres
W najbliższą sobotę, 25 marca, ING Bank Śląski zaplanował duży zakres prac serwisowych, których efektem będzie czasowe ograniczenie dostępu do większości usług bankowych. Prace te rozpoczną się o godzinie 23:30 w sobotę i potrwają do 06:30 w niedzielę.
W czasie prac serwisowych klienci banku będą mieli ograniczony dostęp do wielu usług bankowych, w tym do bankowości elektronicznej i mobilnej. Oznacza to, że korzystanie z tych usług będzie niemożliwe lub utrudnione. Ponadto, klienci nie będą mogli dokonywać płatności BLIK ani korzystać z kart płatniczych, co może stanowić problem dla wielu osób.
Wystąpią czasowe ograniczenia w dostępie do większości usług bankowych, w tym do:
- bankomatów i wpłatomatów,
- systemu bankowości internetowej Moje ING i jego wersji mobilnej,
- systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej,
- płatności Blik,
- przelewów ekspresowych,
- płatności internetowych za pomocą Płać z ING,
- płatności 3DSecure (w internecie dokonywanych kartami, które są dodatkowo potwierdzane jednorazowym kodem SMS),
- specjalnego interfejsu PSD2,
- zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych).
ING Bank Śląski zaplanował duże zakres prac serwisowych w nadchodzący weekend. W nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) od godziny 23:30 do 06:30 wystąpią czasowe ograniczenia w dostępie do większości usług bankowych. Dodatkowo, w godzinach od 00:00 do 01:00 w nocy z soboty na niedzielę oraz od 00:00 do 03:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek, planowane są dalsze prace serwisowe, które mogą spowodować problemy z realizacją transakcji w urządzeniach sieci ING/Planet Cash.
W wyniku tych prac serwisowych, klienci ING Banku Śląskiego mogą napotkać problemy z realizacją transakcji w godzinach podanych wyżej, a transakcje we wpłatomatach będą realizowane w trybie off-line. Wszystkie ograniczenia są tymczasowe i wynikają z konieczności wprowadzenia ulepszeń i poprawy bezpieczeństwa systemów bankowych. ING Bank Śląski apeluje do swoich klientów o zaplanowanie operacji bankowych z wyprzedzeniem i wybieranie alternatywnych sposobów płatności w czasie trwania prac serwisowych.
VeloBank zacznie prace serwisowe już w piątek
VeloBank planuje przeprowadzenie prac technicznych już w ten weekend. Konkretnie, od godziny 23:30 w piątek, 24 marca, do 9:45 w sobotę, 25 marca, będą prowadzone prace techniczne, które mogą wpłynąć na dostęp do usług bankowych. Ograniczenia te dotkną klientów VeloBanku, którzy korzystają z bankowości elektronicznej, mobilnej lub płatności BLIK.
Podczas przerwy:
- nie będzie można zalogować się do bankowości internetowej i mobilnej,
- płatności online kartą mogą być utrudnione,
- nie będzie można skorzystać z BLIK.
Nadal będzie możliwe:
Reklama
- wpłacanie i wypłacanie gotówki kartą z bankomatu,
- płacenie w sklepach stacjonarnych: kartą płatniczą, zbliżeniowo telefonem (np. Apple Pay, Google Pay) lub zegarkiem i opaską (np. SwatchPAY, Garmin Pay).
Santander bez Blika
Santander przeprowadzi prace serwisowe w najbliższy weekend, a konkretnie, od godziny 23:30 w sobotę, 25 marca, do 6:00 w niedzielę, 26 marca. Podczas tych prac, nie będą działać niektóre usługi bankowe, w tym przelewy natychmiastowe, płatność w sklepach internetowych za pomocą Przelewu24, płatności BLIK oraz Kantor Santander.
Bez zakłóceń będą działać: karty, bankomaty i wpłatomaty, bankowość internetowa i aplikacja mobilna.
Klientów mBanku czeka kilka godzin bez używania kart
W sobotę, 25 marca, w godzinach od 7:00 do 21:00, mBank przeprowadzi prace serwisowe, które wpłyną na niedostępność eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych. Dodatkowo, w godzinach od 3:00 do 9:30 nie będą działały karty dla klientów MSP i korporacji obsługiwanych przez mBank. Wszystkie pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet, będą działały bez zmian.
- zapłacić kartą,
- wypłacić gotówki z bankomatu,
- skorzystać z wpłatomatu.
Natomiast od godziny 3:10 do 11:00 nie będzie można:
- zapłacić za zakupy w internecie,
- zalogować się na swoje konto w internecie i aplikacji mobilnej.
W sobotę, 25 marca, w godzinach od 7:00 do 21:00, mBank przeprowadzi prace serwisowe, które wpłyną na niedostępność eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych. Dodatkowo, w godzinach od 3:00 do 9:30 nie będą działały karty dla klientów MSP i korporacji obsługiwanych przez mBank. Wszystkie pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet, będą działały bez zmian.
Nest Bank bez bankowości internetowej w sobotę
W sobotę (25 marca) od godziny 0:30 do 5:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna Nest Banku będzie podlegać ograniczeniom. W związku z tym klienci:
- nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej,
- nie zmienią limitów w bankowości automatycznej,
- nie skorzystają z Blika ani Visa Mobile,
- nie potwierdzą płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej,
- nie zapłacą w sklepie internetowym,
- nie zmienią limitów płatności w bankowości elektronicznej.
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.