W ciągu najbliższych dni klienci siedmiu banków działających w Polsce będą miały utrudniony dostęp do usług bankowości elektronicznej, mobilnej oraz płatności BLIK. Wśród tych banków znajdują się VeloBank, Santander, mBank, Nest Bank, BNP Paribas, Bank Pocztowy oraz ING Bank Śląski. Klienci ING Banku Śląskiego będą najbardziej poszkodowani w wyniku tych utrudnień.
Płatność BLIK nie dla wszystkich!
Zakupy w sieci i płatność BLIK – brzmi dobrze, ponieważ wystarczy tylko kliknięć, żeby sfinalizować transakcję. Niestety nie każdy będzie mógł cieszyć się z tej funkcji. Jak poinformował bank Santander – jego klienci muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ z soboty na niedzielę (25-26 marca) niedostępna będzie funkcja BLIK. Takie utrudnienie ma potrwać od godziny 23:30 do 06:00.
ING Bank Śląski bez większości usług. Prace serwisowe obejmą szeroki zakres
W najbliższą sobotę, 25 marca, ING Bank Śląski zaplanował duży zakres prac serwisowych, których efektem będzie czasowe ograniczenie dostępu do większości usług bankowych. Prace te rozpoczną się o godzinie 23:30 w sobotę i potrwają do 06:30 w niedzielę.
W czasie prac serwisowych klienci banku będą mieli ograniczony dostęp do wielu usług bankowych, w tym do bankowości elektronicznej i mobilnej. Oznacza to, że korzystanie z tych usług będzie niemożliwe lub utrudnione. Ponadto, klienci nie będą mogli dokonywać płatności BLIK ani korzystać z kart płatniczych, co może stanowić problem dla wielu osób.
Wystąpią czasowe ograniczenia w dostępie do większości usług bankowych, w tym do:
- bankomatów i wpłatomatów,
- systemu bankowości internetowej Moje ING i jego wersji mobilnej,
- systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej,
- płatności Blik,
- przelewów ekspresowych,
- płatności internetowych za pomocą Płać z ING,
- płatności 3DSecure (w internecie dokonywanych kartami, które są dodatkowo potwierdzane jednorazowym kodem SMS),
- specjalnego interfejsu PSD2,
- zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych).
ING Bank Śląski zaplanował duże zakres prac serwisowych w nadchodzący weekend. W nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) od godziny 23:30 do 06:30 wystąpią czasowe ograniczenia w dostępie do większości usług bankowych. Dodatkowo, w godzinach od 00:00 do 01:00 w nocy z soboty na niedzielę oraz od 00:00 do 03:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek, planowane są dalsze prace serwisowe, które mogą spowodować problemy z realizacją transakcji w urządzeniach sieci ING/Planet Cash.
W wyniku tych prac serwisowych, klienci ING Banku Śląskiego mogą napotkać problemy z realizacją transakcji w godzinach podanych wyżej, a transakcje we wpłatomatach będą realizowane w trybie off-line. Wszystkie ograniczenia są tymczasowe i wynikają z konieczności wprowadzenia ulepszeń i poprawy bezpieczeństwa systemów bankowych. ING Bank Śląski apeluje do swoich klientów o zaplanowanie operacji bankowych z wyprzedzeniem i wybieranie alternatywnych sposobów płatności w czasie trwania prac serwisowych.
VeloBank zacznie prace serwisowe już w piątek
VeloBank planuje przeprowadzenie prac technicznych już w ten weekend. Konkretnie, od godziny 23:30 w piątek, 24 marca, do 9:45 w sobotę, 25 marca, będą prowadzone prace techniczne, które mogą wpłynąć na dostęp do usług bankowych. Ograniczenia te dotkną klientów VeloBanku, którzy korzystają z bankowości elektronicznej, mobilnej lub płatności BLIK.
Podczas przerwy:
- nie będzie można zalogować się do bankowości internetowej i mobilnej,
- płatności online kartą mogą być utrudnione,
- nie będzie można skorzystać z BLIK.
Nadal będzie możliwe:
Reklama
- wpłacanie i wypłacanie gotówki kartą z bankomatu,
- płacenie w sklepach stacjonarnych: kartą płatniczą, zbliżeniowo telefonem (np. Apple Pay, Google Pay) lub zegarkiem i opaską (np. SwatchPAY, Garmin Pay).
Santander bez Blika
Santander przeprowadzi prace serwisowe w najbliższy weekend, a konkretnie, od godziny 23:30 w sobotę, 25 marca, do 6:00 w niedzielę, 26 marca. Podczas tych prac, nie będą działać niektóre usługi bankowe, w tym przelewy natychmiastowe, płatność w sklepach internetowych za pomocą Przelewu24, płatności BLIK oraz Kantor Santander.
Bez zakłóceń będą działać: karty, bankomaty i wpłatomaty, bankowość internetowa i aplikacja mobilna.
Klientów mBanku czeka kilka godzin bez używania kart
W sobotę, 25 marca, w godzinach od 7:00 do 21:00, mBank przeprowadzi prace serwisowe, które wpłyną na niedostępność eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych. Dodatkowo, w godzinach od 3:00 do 9:30 nie będą działały karty dla klientów MSP i korporacji obsługiwanych przez mBank. Wszystkie pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet, będą działały bez zmian.
- zapłacić kartą,
- wypłacić gotówki z bankomatu,
- skorzystać z wpłatomatu.
Natomiast od godziny 3:10 do 11:00 nie będzie można:
- zapłacić za zakupy w internecie,
- zalogować się na swoje konto w internecie i aplikacji mobilnej.
W sobotę, 25 marca, w godzinach od 7:00 do 21:00, mBank przeprowadzi prace serwisowe, które wpłyną na niedostępność eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych. Dodatkowo, w godzinach od 3:00 do 9:30 nie będą działały karty dla klientów MSP i korporacji obsługiwanych przez mBank. Wszystkie pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet, będą działały bez zmian.
Nest Bank bez bankowości internetowej w sobotę
W sobotę (25 marca) od godziny 0:30 do 5:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna Nest Banku będzie podlegać ograniczeniom. W związku z tym klienci:
- nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej,
- nie zmienią limitów w bankowości automatycznej,
- nie skorzystają z Blika ani Visa Mobile,
- nie potwierdzą płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej,
- nie zapłacą w sklepie internetowym,
- nie zmienią limitów płatności w bankowości elektronicznej.
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.