W najbliższy weekend (6-7 maja) oraz w kolejnym tygodniu banki zapowiadają prace serwisowe, a co za tym idzie: będą przerwy w działaniu. Zobacz, których banków to dotyczy i do kiedy trzeba zrobić przelew.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez banki, prace serwisowe w dniach 6-7 maja będą dotyczyć między innymi banków takich jak: PKO Bank Polski, Bank Pekao S.A., ING Bank Śląski, Santander Bank Polska, czy BNP Paribas. W przypadku tych banków, przerwy w działaniu mogą obejmować takie usługi jak: płatności internetowe, przelewy, wypłaty z bankomatów czy też korzystanie z aplikacji mobilnych.
Przerwa w działaniu banków
Najbliższy weekend oraz kolejny tydzień mogą być czasem przerw w działaniu niektórych banków. Oznacza to, że niektóre z usług bankowych będą niedostępne dla klientów na czas trwania planowanych prac serwisowych.
BNP Paribas, Nest Bank, Toyota Bank, Bank Ochrony Środowiska, Velo Bank, Alior Bank, ING Bank Śląski oraz Santander Consumer Bank, to tylko niektóre z instytucji finansowych, które zapowiedziały prace serwisowe w najbliższy weekend lub w ciągu następnego tygodnia. W związku z tym, klienci tych banków muszą przygotować się na czasowe niedostępność niektórych funkcji.
Prace serwisowe w bankach
BNP Paribas planuje pracę w środę (10 maja) od godz. 22.00 do godz. 1.00 w nocy 11 maja strona internetowa tego banku będzie niedostępna ze względu na zaplanowane prace serwisowe. „Podczas przerwowej niedostępności będzie wyświetlona strona umożliwiająca przejście do systemów transakcyjnych” – wskazano.
Prace serwisowe Nest Bank: kiedy są planowane?
Nest Bank ogłosił, że w dniu 6 maja w godzinach od 0:30 do 15:00 planowane są prace serwisowe, które spowodują niedostępność niektórych funkcji bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. W tym czasie bank będzie funkcjonował w trybie przyjmowania zleceń, co oznacza, że klienci będą mogli się zalogować do systemu, ale nie będą mieli dostępu do informacji o aktualnym stanie konta czy wykonaniu przelewu. Te informacje będą dostępne dopiero po zakończeniu prac serwisowych.
Nest Bank poinformował również, że w czasie trwania prac serwisowych nie będzie możliwe korzystanie z BLIKA i Visa Mobile, dokonywanie płatności w sklepie internetowym przy użyciu linka do płatności, potwierdzanie płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej, zlecenie ani otrzymanie przelewu natychmiastowego, doładowanie telefonu, zmiana limitów płatności w bankowości elektronicznej, używanie saszetek (zasilenie, zmiana kwoty, usunięcie saszetki) oraz zarządzanie celami oszczędnościowymi. Ponadto, w czasie trwania prac serwisowych nie będzie możliwe otworzenie nowego konta czy złożenie wniosku m.in. o wydanie karty, 300+, 500+. Jednakże, klienci będą mogli złożyć wnioski w systemie obsługi wniosków po zakończeniu prac serwisowych.
Kiedy planowane są przerwy techniczne banków w maju 2023?
Toyota Bank poinformował o pracach, które będą prowadzone od soboty (6 maja) od godziny 07:00 do godz. 22.00 w niedzielę. W sobotę (6 maja) będzie też niedostępna infolinia internetowa.
W tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do Systemu Bankowości Elektronicznej, Autoryzacji płatności kartowych, Automatycznego Serwisu Telefonicznego, wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności
– informuje Toyota Bank.
BOŚBAnk24 nie działa – powodem prace serwisowe
Bank Ochrony Środowiska przekazał, że z powodu prac serwisowych od soboty (5 maja), od godz. 22.00 do godz. 20.00 w niedzielę (6 maja), system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ będą niedostępne. Karty płatnicze mają w tym czasie działać w trybie offline.
O przerwie technicznej poinformował także Velo Bank. Ma ona potrwać od 23.30 w sobotę (5 maja) do godz. 11.25 w niedzielę (6 maja). W tym czasie niemożliwe będzie logowanie do bankowości internetowej i mobilnej, korzystanie z BLIKA, a płatności online kartą. Możliwe ma być wypłacanie i wpłacanie gotówki kartą z bankomatu oraz płacenie w sklepach stacjonarnych kartą płatniczą, zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem czy opaską.
Kiedy prace serwisowe planuje Alior Bank?
Informujemy, że ze względu na prowadzone prace serwisowe od 6 maja 2023 roku (sobota) od godziny 08:00 do godziny 20:00 system inwestycyjny będzie niedostępny ze względu na zaplanowane prace. Od 09.05.2023 r. (wtorek), godz. 00:00 do godz. 01:00 Alior Online oraz Alior Mobile będą niedostępne ze względu na zaplanowane prace serwisowe – w tym przelewów, płatności BLIK i Płacę z Alior Bankiem. Prace te nie mają wpływu na transakcje kartowe i wypłaty z bankomatów
– poinformował Alior Bank.
ING Bank Śląski – kiedy zaplanowano przerwę techniczną?
Komunikat opublikowany przez ING Bank Śląski informuje o planowanych pracach serwisowych, które odbędą się w nocy z soboty, 6 maja br., na niedzielę, 7 maja br., od godziny 0:00 do 1:00. Bank zaznacza, że podczas tych prac mogą wystąpić chwilowe utrudnienia związane z kilkoma usługami, m.in. płatnościami kartami w internecie z 3DSecure, aktywowaniem kart, zmianą limitów transakcyjnych i nadawaniem kodów PIN, zamawianiem kart płatniczych, wykonywaniem operacji na rachunku karty kredytowej, działaniem pożyczek oraz procesów sprzedażowych rachunków bieżących i oszczędnościowych, składaniem wniosków w Moim ING.
Klienci muszą być świadomi, że w czasie trwania prac serwisowych niemożliwe będą także wypłaty z bankomatów. Warto zauważyć, że prace serwisowe są niezbędne, aby zapewnić bezpieczeństwo i stabilność systemów bankowych, dlatego banki regularnie przeprowadzają je w celu utrzymania swoich usług w jak najlepszym stanie.
Jednak, klienci muszą być przygotowani na tymczasowe niedostępności niektórych funkcji. W przypadku ING Banku Śląskiego, klienci powinni przygotować się na chwilowe utrudnienia związane z usługami, które wymieniono w komunikacie. Klienci, którzy planują dokonywać ważnych transakcji lub operacji w czasie planowanych prac serwisowych, powinni dokładnie zaplanować swoje finanse i zastanowić się, czy nie warto przesunąć transakcji na późniejszy czas.
Santander Consumer Bank poinformował o pracach serwisowych
„W najbliższy wtorek w nocy (9 maja 2023 r.) w godzinach 22-23 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku” – poinformował Santander Consumer Bank.