Największy bank w Polsce, PKO BP, ogłosił planowane zmiany dotyczące usług dostępnych dla klientów korzystających z aplikacji IKO. W najbliższym czasie użytkownicy mogą spodziewać się pewnych utrudnień, a niektóre funkcje zostaną całkowicie wyłączone. Dotknie to również popularnej metody płatności BLIK.
PKO BP to największy bank w Polsce, który może pochwalić się bazą niemal 12 mln klientów. Istnieje więc spore szansa na to, że i Ty masz w nim swoje konto.
Nie zdziw się, jeśli w najbliższym czasie w serwisie iPKO i iPKO biznes, aplikacji IKO i iPKO biznes mobile oraz serwisie telefonicznym nie będą działały niektóre funkcje.
PKO BP – cały weekend z ograniczonym dostępem dla klientów
Prace serwisowe w PKO BP będą trwać od piątku (19 maja) od godz. 23:00 do poniedziałku (22 maja) do godz. 7:00.Prace mogą skończyć się wcześniej, o czym klienci będą informowani na stronie internetowej.
PKO BP wskazuje, że niedostępne będą:
- obsługa kart, w tym zmiana limitów, spłata zadłużenia, informacje o kartach, blokada czasowa, historia operacji,
- aktywacja usługi PKO Płacę później,
- otwieranie nowych kont,
- wnioski o karty, pożyczki i kredyty,
- przelewy z karty kredytowej – również w ramach usługi Płacę z iPKO,
- otwarta bankowość.
Dodatkowo, płatności BLIKIEM z wykorzystaniem karty kredytowej jako źródła płatności zostaną wyłączone, co może powodować pewne trudności. Mogą również pojawić się utrudnienia związane z płatnościami kartą w internecie oraz korzystaniem z serwisu i aplikacji PKO Junior.
PKO BP informuje także, że karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych zgodnie z wcześniej ustalonymi limitami, a w przypadku konieczności, kartę można zablokować poprzez skontaktowanie się z infolinią.
Bank Pocztowy – prace rozłożone na cały tydzień
Z powodu prac administracyjnych klienci Banku Pocztowego muszą się liczyć z utrudnieniami od niedzieli (21 maja) do piątku (26 maja).
W dniu 21.05.2023 r. w godz. 03:00-08:00 wystąpi brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2
W dniu 21.05.2023 r. w godz. 03:00-08:00, w dniu 24.05.2023 r. od godz. 22:00 do dnia 25.05.2023 r. do godz. 01:00 oraz w dniu 25.05.2023 r. od godz. 22:00 do dnia 26.05.2023 r. do godz. 01:00 wystąpi brak możliwości wykonywania transakcji internetowych z wykorzystaniem usługi 3D Secure, wymagających uwierzytelnienia poprzez kod wysyłany przez SMS
W dniu 21.05.2023 r. w godz. 04:00-10:00, w dniu 24.05.2023 r. od godz. 22:00 do dnia 25.05.2023 r. do godz. 01:00 oraz w dniu 25.05.2023 r. od godz. 22:00 do dnia 26.05.2023 r. do godz. 01:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY, GARMIN PAY, GOOGLE PAY oraz APPLE PAY.
ING Bank Śląski – nocne prace serwisowe
W nocy z soboty na niedzielę (20/21 maja) w ING od godz. 00:01 do godz. 5:30 planowane są prace serwisowe.
W tym czasie nie będzie można:
- płacić kartami w internecie z 3DSecure, czyli tymi, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN
- zamówić kart płatniczych
- przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile
- dodać kart Mastercard do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej
- realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej
- złożyć wniosku o pożyczkę, otworzyć nowego konta ani konta oszczędnościowego
Utrudnione będzie również:
- składanie wniosków w Moim ING i na stronie www.ing.pl
- obsługa kart w systemie ING Business, korzystanie z usług powierniczych (e-Custody) oraz z części wniosków
Dodatkowo w sobotę (20 maja) od godz. 8:00 do godz. 18:00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej ING.
Santander Bank – kilka godzin bez Blika
Z powodu prac technicznych w Santander Banku z piątku na sobotę (19/20 maja) od godz. 23:00 do godz. 6:30 nie będzie działać:
- bankowość internetowa
- aplikacja mobilna
- przelewy natychmiastowe
- płatność w sklepach internetowych (Przelew24)
- Blik
- Kantor Santander (już od godz. 22:00)
W tym czasie normalnie będą działać karty oraz bankomaty oraz wpłatomaty
BOŚ Bank – noc bez kilku usług
Z powodu prac serwisowych w BOŚ Banku z piątku na sobotę (19/20 maja) od godz. 22:00 do godz. 6:00 niedostępne będą: system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ. Infolinia banku będzie działała w ograniczonym zakresie.