Nowy program wsparcia finansowego ma na celu ożywić gospodarkę i stymulować rynek. Kierowcy z mniejszych miejscowości będą otrzymywać dodatkowe 240 zł miesięcznie, które będą mogli wykorzystać na dowolny cel. Ten sześciomiesięczny program zostanie wprowadzony wkrótce, głównie skoncentrowany na społecznościach wiejskich i innych obszarach poza głównymi miastami.
Celem tego dodatku jest przede wszystkim wsparcie lokalnych społeczności i pobudzenie aktywności gospodarczej w mniejszych miejscowościach. Poprzez udostępnienie dodatkowych środków finansowych, kierowcy będą mieli większą swobodę w wydawaniu pieniędzy na różne potrzeby, co przyczyni się do wzrostu konsumpcji i działalności lokalnych przedsiębiorstw.
Program ten ma na celu również wyrównanie szans między mieszkańcami mniejszych miejscowości a tymi z większych miast. Często osoby mieszkające na obszarach wiejskich mają utrudniony dostęp do niektórych usług czy produktów, a dodatkowe środki finansowe mogą pomóc w zniwelowaniu tych różnic i poprawie warunków życia.
Dodatkowo, wprowadzenie tego programu może przyczynić się do zahamowania migracji z obszarów wiejskich do miast, ponieważ kierowcy otrzymujący dodatek finansowy będą mieli większe możliwości finansowe i większą motywację do pozostania w swoich lokalnych społecznościach.
Program wsparcia finansowego dla kierowców z mniejszych miejscowości ma więc na celu pobudzenie lokalnej gospodarki, wyrównanie szans i poprawę warunków życia w tych obszarach. Oczekuje się, że ten program przyniesie korzyści zarówno dla kierowców, jak i dla całych społeczności wiejskich, przyczyniając się do ich rozwoju i umacniania lokalnej przedsiębiorczości.
Nowy dodatek finansowy dla kierowców
Obecnie dodatek finansowy jest obecny w praktycznie wszystkich aspektach naszego życia, a jego brak może powodować poważne problemy. Teraz także kierowcy z mniejszych miast otrzymają wsparcie finansowe, aby sztucznie pobudzić sprzedaż pojazdów.
Nie ulega wątpliwości, że kierowcy wykazują niewielkie zainteresowanie zakupem samochodów elektrycznych. W rzeczywistości, sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi, takimi jak benzynowe lub Diesle, w wielu miejscach na świecie rośnie, podczas gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych maleje. Nawet w Chinach, które mają ambicje utrzymania tytułu największego na świecie rynku pojazdów elektrycznych, obserwuje się spadek sprzedaży.
W celu przywrócenia dynamiki sprzedaży pojazdów elektrycznych w kraju, Ministerstwo Handlu wprowadza sześciomiesięczną kampanię, która wykorzystuje środki publiczne w celu zwiększenia sprzedaży pojazdów elektrycznych w społecznościach wiejskich i innych obszarach poza głównymi miastami, jak informuje agencja Bloomberg.
Celem tej kampanii jest skierowanie uwagi kierowców na korzyści związane z samochodami elektrycznymi oraz zachęcenie ich do podjęcia bardziej ekologicznych wyborów. Środki publiczne są wykorzystywane do wprowadzenia zachęt finansowych, ulg podatkowych czy programów leasingowych, które mają sprawić, że samochody elektryczne staną się bardziej dostępne i atrakcyjne dla szerokiego grona kierowców.
Wprowadzenie takiego wsparcia ma na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych, ale również promowanie świadomości ekologicznej i redukcję emisji szkodliwych substancji. Dodatkowo, kampania skupia się na społecznościach wiejskich i obszarach poza głównymi miastami, aby zapewnić równomierne rozpowszechnienie samochodów elektrycznych i korzyści z nich wynikających w całym kraju.
Oczekuje się, że ta inicjatywa przyczyni się do ożywienia sprzedaży pojazdów elektrycznych i dalszego rozwoju rynku zielonej mobilności. Poprzez zachęty finansowe i działania edukacyjne, Ministerstwo Handlu dąży do zmiany postaw kierowców i przyspieszenia przejścia na bardziej zrównoważone formy transportu, które mają pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie publiczne.
Dotacje, rabaty i dofinansowania
Ministerstwo Handlu chce zachęcić banki i instytucje finansowe do ułatwienia finansowania zakupów samochodów, zwłaszcza elektryków. Sześciomiesięczny wzrost sprzedaży zachęci również producentów samochodów do obniżenia kosztów pojazdów elektrycznych poprzez dotacje i rabaty. Chiny chcą promować zakup pojazdów elektrycznych w swoich 11 000 hrabstwach i wioskach. Zamiast pozwalać na gromadzenie się pojazdów elektrycznych w głównych ośrodkach miejskich.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach odnotowała rekordowy wzrost w 2022 r., skacząc o 95 procent w porównaniu z 2021 r. Ale ostatnio sprzedaż ta straciła impet; odnotowując 41-procentowy wzrost sprzedaży od stycznia do maja 2023 r. To wzrost, ale Chiny nie do końca tak to postrzegają, kiedy sprzedaż wzrosła o 120 procent w tym samym okresie w 2022 r.
Infrastruktura równie ważna
W celu powstrzymania spadku, Rada Państwa ogłosiła, że od czerwca zamierza przedłużyć ulgę podatkową dla pojazdów elektrycznych. Chińska agencja planowania gospodarczego dołączyła do biura energetycznego, wzywając do budowy solidnej infrastruktury dla pojazdów elektrycznych poza głównymi miastami. Jednak zapewnienie ładowarek EV to tylko część problemu, ponieważ kierowcy potrzebują także wsparcia finansowego przy zakupie pojazdów elektrycznych. W tej kwestii pojawia się dodatek finansowy.
Mniejsze miasta zainwestują znaczące środki w vouchery, które mają pomóc kierowcom w wyborze pojazdów elektrycznych. Wartość tych bonów wynosi prawie 3000 złotych, co przekłada się na 250 złotych miesięcznie. Nie tylko państwo, ale również producenci samochodów dążą do obniżenia cen pojazdów elektrycznych. Przykładowo, spółka joint venture GM z SAIC i Wuling w Chinach obniżyła cenę bardzo popularnego modelu Hong Guan Mini EV nawet o 13 000 jenów (ok. 7400 złotych przy obecnym kursie wymiany).