Amerykańska firma Meta pogłębia zestaw środków, aby uczynić swoje aplikacje bezpieczniejszymi dla nastolatków: kontrola rodzicielska jest rozszerzana w Instagramie i pojawi się w Messengerze, podczas gdy na Facebooku nastolatki będą mogły ustawić własne limity czasowe – ogłosiła firma.
POLECAMY: Zuckerberg: Cenzurowaliśmy treści dotyczące COVID-19, które z perspektywy czasu okazały się prawdą
„Dzisiaj ogłaszamy narzędzia kontroli rodzicielskiej w Messengerze. Kontrola rodzicielska w Messengerze jest już dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie, a w nadchodzących miesiącach planowane jest jej wprowadzenie w innych krajach na całym świecie” – czytamy w oświadczeniu. W szczególności rodzice i opiekunowie będą teraz mogli zobaczyć, ile czasu ich nastolatek spędza na Messengerze, otrzymywać aktualizacje listy kontaktów i monitorować ustawienia prywatności.
Meta dodała również dodatkowe narzędzia kontroli rodzicielskiej do Instagram. Na przykład nastolatki otrzymają specjalne powiadomienie po zablokowaniu kogoś: zaprosi ich do dodania rodziców do monitorowania ich konta na Instagramie jako dodatkowego poziomu wsparcia. Rodzice będą również mogli zobaczyć liczbę wspólnych znajomych nastolatka z kontami, na których są zarejestrowani.
Firma dodała również funkcję „Break”, która jest już dostępna na Instagramie, do portalu społecznościowego Facebook. „Nastolatki zobaczą teraz również powiadomienie, gdy spędzą 20 minut na Facebooku, zachęcając ich do odejścia od aplikacji i ustalenia dziennych limitów czasu” – podkreśliła Meta. Firma pracuje również nad funkcją na Instagramie*, która zachęca nastolatków do zamknięcia aplikacji, jeśli oglądają filmy w nocy.
Meta udostępni również funkcję Quiet Mode, wprowadzoną w styczniu, wszystkim użytkownikom Instagrama. Korzystając z tej funkcji, użytkownicy nie będą otrzymywać żadnych powiadomień, status aktywności ich profilu zmieni się, aby poinformować inne osoby, że są w trybie cichym, a sieć społecznościowa automatycznie wyśle automatyczną odpowiedź, gdy ktoś wyśle wiadomość. „W nadchodzących tygodniach udostępnimy tryb cichy wszystkim użytkownikom Instagrama* na całym świecie” – dodała firma.
Facebook ogłosił, że w 2021 roku zmieni nazwę na Meta. Jego twórca Mark Zuckerberg powiedział, że nowa marka podkreśla meta-wszechświat, w którym ludzie zrezygnują z ekranów i doświadczą efektu obecności w wirtualnej rzeczywistości.