W Brukseli pojawiają się propozycje kolejnych środków antysamochodowych, z których jeden przewiduje zakaz jazdy nocą dla określonej grupy kierowców. Nowe przepisy mają wejść w życie już od 1 stycznia przyszłego roku.
Unia Europejska argumentuje, że celem nowych regulacji jest ograniczenie liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach samochodowych, co skłania ją do opracowywania środków antywolnościowych skierowanych przeciwko kierowcom.
Najbardziej kontrowersyjnym pomysłem, jaki się pojawił, jest wprowadzenie zakazu prowadzenia pojazdu w godzinach 0:00-6:00 dla młodych kierowców. Dodatkowo, Bruksela pragnie, aby nowo zdane prawo jazdy uprawniało do prowadzenia pojazdów o masie do 1,8 tony.
W niektórych państwach członkowskich UE już teraz obowiązują podobne przepisy. Niemcy wprowadzili na przykład kategorię prawa jazdy B+, która od 1 stycznia 2024 roku zabrania kierowcom z tego dokumentu poruszania się nocą oraz przekraczania prędkości 110 km/h.
Kolejną proponowaną zmianą jest wprowadzenie obowiązkowych badań dla kierowców powyżej 65. roku życia. Seniorzy, którzy nie przejdą tych badań, stracą prawo jazdy, zgodnie z inicjatywą UE.