W czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ogłosił, że Prezes Tomasz Chróstny nałożył karę na wysokości prawie 10 milionów złotych na Telewizję Polsat oraz spółkę Teleaudio Dwa. Powodem kary było wprowadzenie w błąd telewidzów w związku z organizacją konkursu SMS podczas sylwestrowej transmisji. To działanie było przedmiotem odpowiedzialności obu firm za sposób przeprowadzenia konkursu i niejasne informacje dla uczestników.
Telewizja Polsat dostał ogromną karę
Zgodnie z komunikatem, decyzja Prezesa UOKiK dotyczyła konkursu, który Telewizja Polsat oraz spółka Teleaudio Dwa zorganizowały podczas sylwestrowej nocy 2021 roku.
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, nałożył karę na Telewizję Polsat oraz spółkę Teleaudio Dwa za organizację konkursu SMS podczas sylwestrowej transmisji. Urząd poinformował o nałożeniu kar na obie firmy, wynoszących blisko 10 milionów złotych, ze względu na wprowadzenie w błąd telewidzów.
Sankcje zostały rozłożone następująco: Telewizja Polsat otrzymała karę w wysokości 9 557 918 złotych, natomiast spółka Teleaudio Dwa została ukarana kwotą 388 269 złotych. Dodatkowo, zgodnie z informacją podaną przez Urząd, decyzja ta powinna być ogłoszona w formie komunikatu audiowizualnego na kanałach Polsatu, na stronach internetowych obu przedsiębiorstw oraz na ich profilach w mediach społecznościowych.
Miały wyjść nieprawidłowości podczas konkursu
Urząd przypomniał o konkursie SMS podczas transmitowanego na żywo koncertu w telewizji Polsat 31 grudnia. W toku programu prowadzący zachęcali widzów do udziału, informując, na przykład, że wysłanie SMS o określonej treści pod numer 7370 może zapewnić szansę na wygraną 100 000 zł lub samochód, wraz z dodatkowymi nagrodami.
Dodatkowo, UOKiK zauważył, że instrukcje do wzięcia udziału w konkursie SMS były prezentowane w specjalnej belce na ekranie w trakcie koncertu, co dodatkowo zachęcało uczestników do wysłania wiadomości.
Według Urzędu, Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa nieprawidłowo informowały konsumentów na temat zasad, kosztów uczestnictwa, przebiegu konkursu oraz dostępnych nagród. To działało dezorientująco i wprowadzało w błąd osoby zainteresowane udziałem.