W sklepach znanych sieci handlowych pojawiło się masło, którego ceny są istotnie niższe niż koszty produkcji. W związku z tą sytuacją Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich podjął działania i powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o podejrzeniu stosowania dumpingu cenowego.
POLECAMY: Puste Półki w Lidlu i Biedronce. Produkty zniknęły w kilka chwil
Tomasz Chróstny
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Szanowny Panie Prezesie
Uprzejmie informuję Pana Prezesa, że już od pewnego czasu napływają informacje do Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Związku Rewizyjnego o dumpingowych cenach sprzedaży masła w sieci sklepów Biedronka i Kaufland. Cena masła na półce tych sklepów wynosi od 14,75 zł/kg do 17,25 zł/kg (gazetka Biedronki oferta od 12.02 – 17.02 oraz gazetka Kauflandu oferta od 8.02 – 14.02). Według nas, jest to cena zdecydowanie poniżej kosztów produkcji i w związku z tym rodzi się pytanie: jak to jest możliwe.
Oferowanie klientom produktów poniżej kosztów produkcji jest nie tylko nieuczciwe, ale i zagraża naszej gospodarce. Tego typu zachowania są typowymi działaniami marketingowymi niemającymi nic wspólnego z gospodarką rynkową a wręcz przeciwnie, kształtują fałszywy jej obraz. Mając powyższe na względzie, prosimy o zainteresowanie się sprawą i podjęcie zdecydowanych działań.
Z poważaniem
Waldemar Broś
Prezes Zarządu KZSM