W stolicy planowane jest rozszerzenie floty autobusów elektrycznych o 30 dodatkowych niskopodłogowych pojazdów. Miejskie Zakłady Autobusowe finalizują umowy dotyczące zakupu nowego taboru od firm Solaris i Busnex – poinformował stołeczny ratusz.
POLECAMY: „Nie da się nimi jeździć”. Polskie autobusy elektryczne sparaliżowały komunikację w Oslo
– A już niedługo po warszawskich ulicach będzie jeździć ponad 200 takich ekologicznych pojazdów. Zmieniamy transport publiczny na przyjazny dla środowiska, cichszy i dużo bardziej wygodny. Mieszkańcy doceniają te działania – twierdzi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Żadnych dowodów na te zachwyty jednak nie przedstawił.
POLECAMY: Ogłoszono zakaz ładowania samochodów elektrycznych na ładowarkach publicznych
Miejskie Zakłady Autobusowe właśnie sfinalizowały umowy dotyczące dostawy kolejnej partii autobusów elektrycznych. Do warszawskiej floty trafią 12 autobusów marki Solaris oraz 18 pojazdów Yutong.
W ramach podpisanej umowy z firmą Solaris Bus & Coach, fabryka z Bolechowa, położonego pod Poznaniem, dostarczy do Warszawy model Solaris Urbino 12 Electric, już znanego w stolicy.
Natomiast autobusy zamówione przez Busnex, dystrybutora pojazdów chińskiej firmy Yutong, będą charakteryzować się innymi ce i. W przypadku tego kontraktu, pojazdy będą ładowane wyłącznie za pomocą kabla na terenie zajezdni.
„Obaj producenci mają dwanaście miesięcy na dostarczenie nowych pojazdów, ale jednocześnie deklarują, że dostawy chcieliby zrealizować jeszcze w tym roku” – przekazał ratusz.
Autobusy zostaną dostarczone do Warszawy etapowo, w czterech transzach. Pierwsza partia pojazdów pojawi się jesienią 2024 roku, natomiast pozostałe autobusy dotrą do miasta do końca lutego 2025 roku, w ramach trzech dostaw. Pierwsza dostawa obejmie trzy pojazdy, a dwie kolejne transze będą zawierać po cztery pojazdy każda.